کل نماهای صفحه

۲۷ فروردین ۱۳۹۵

موشی که توی مبارزه با مواد مخدره

موشی که توی مبارزه با مواد مخدره

نمیشه بیست و چند سال (اونهم به‌طور شبانه روزی) با قاچاق مواد مخدر مبارزه کرد ولی کار، هر روز بدتر از روز قبل بشه! اونهم توی مملکتی که مخالفهای سیاسی رو به سرعت پیدا می‌کنن و فلان بلاگر گمنامی رو که تعداد مراجعین وبلاگش به صد نفر هم نمی‌رسه، چند روزه از بین چند میلیون کاربر اینترنتی بیرون می‌کشن و فرداش جنازه‌اشو تحویل خونواده‌اش میدن. یک جای این داستان مبارزه با مواد مخدر اشکال داره، شاید هم چند جاش! 

به بهانه جمع‌آوری معتادان از سطح شهرها
 
منظره این چادرها، توی هر کشوری یه معنی داره:
بیشتر نشونه پیک نیکه.
اما توی عراق نشونه عصیان مدنی و تحصن! 
توی ایران، نشونه چیزیه که خودشون بهش میگن ”کندو“ی معتادها! 
این روزها کندوهای معتادین در بافت کلانشهرها، به یه چیز رسمی و خانوادگی تبدیل شده! چند وقت پیش مجری یکی از برنامه‌های تلویزیونی رژیم از یکی از اهالی همین پارکها سؤال می‌کرد این‌جا چه کار داری؟ طرف چادر روبه‌رو رو نشون داد و گفت: هیچی! اومدم خونه خاله‌ام اینها! 

حالا مدتهاست که در این به قول خودشان ”کندوها“، یک جامعه کامل، با واحد ”خانواده“ اونهم به‌طور شبانه روزی شکل گرفته! 

همین چندماه پیش تعداد معتادهای منطقه 12 تهرانو خود رژیم، 12هزار نفر اعلام کرد! 

شهردار منطقه 5 تهران، روز 12مرداد 94 گفته بود: مواد مخدر از نون بربری هم در دسترس تره! (روزنامه حکومتی رسالت) 

”جوان“ ارگان بسیج ضد مردمی، روز 2اسفند 94 نوشته بود: در شهرستانها دو دقیقه و در تهران 10 دقیقه کافیه که بتونی مواد مخدر گیر بیاری! 

تعداد دقیق معتادها مشخص نیست اما درآمد حکومت از صدقة سر ”مواد“ ! میلیاردها دلاره! 

روزنامه حکومتی کارون 17اسفند 94 نوشت: گردش مالی سالانه مواد مخدر، 45هزار میلیارد تومنه.

روزنامه حکومتی آرمان 2اسفند 94 بدون اسم بردن از دولت نوشت: درآمد سالانه حاصل از مواد مخدر 12میلیارد دلاره! 

مرتضی میرباقری، قائم‌مقام وزیر کشور رژیم در امور اجتماعی هم اخیراً گفته: تعداد 6500 مرکز ترک اعتیاد در ایران وجود داره که سالانه حدود 700هزار نفر مراجعه کننده دارن! 

مراکزی که اضافه بر سرکیسه کردن بیماران، از دولت هم بودجه هنگفتی می‌گیرن.. (سایت رادیو فرانسه ۲۴/۱/۹۵) 

علی هاشمی رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام روز اول اسفند 94 گفت: «به‌جرأت می‌توانم بگویم که از اول انقلاب تا الآن حتی یک درصد هم به اقتصاد مافیای مواد مخدر در کشور خسارت وارد نشده (جوان 2اسفند 94) 
 

راستی با این اوضاع و احوال، این بچه که در یکی از همان پارکها داره حرکت چتربازها رو تمرین می‌کنه، فکر می‌کنید کجا فرود میاد؟ 

میدون تحصن؟ 
منطقه پیک نیک؟ 
یا وسط کندوی معتادها؟ 
تا اونجایی که به آخوندها برمیگرده، و خودشون هم بارها با شور و حرارت گفتن، در حال حاضر مواد مخدر در کنار صنعت توریسم، نفت و تجارت اسلحه، جزو چهار اقتصاد بزرگ دنیا است! (آرمان 941202) 

گنجینه کثیفی که محاله آخوندها ازش بگذرن! 
از یک گرم تا یک تن= هزار کیلو! 
خب، ! این، از قسمت تراژیک قضیه. نگاهی هم بکنیم به آمارهایی در همین زمینه:
روز 16اسفند 94 موحدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در یک گفتگوی تلویزیونی رژیم گفت: ما از آغاز سال 94 تا به امروز، چیزی نزدیک به 340هزار نفر را تحت عناوین، قاچاقچی و معتاد متجاهر در سطح کشور دستگیر کردیم، که 230هزارش به قاچاقچیان برمیگرده. البته اینها همه قاچاقچی کلان نیستند افرادی هستند که در میزان مثلاً ً1گرم، 2گرم و کسانی هم هستند در حد یک تناژ در بین این دستگیر شده‌ها هستند.

اما به گفته مجری همان برنامه تلویزیونی، میزان کشفیات پلیس فقط یک دهم اون چیزیه که مصرف میشه! مجری البته این عددو از قول فردی به اسم هاشمی رئیس کمیتة مبارزه با مواد مخدر میگه. (شبکه خبر رژیم 16اسفند 94) 

یک روز قبل از این برنامه، تلویزیون رژیم در برنامه دیگری از قول همین پاسدار موحدی گفته بود: از آغاز امسال تا کنون 525تن مواد مخدر در کشور کشف شده (شبکه یک تلویزیون رژیم 25اسفند 94) 

در 16فروردین همان سال 94، قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر (علیرضا جزینی) به سایت حکومتی تابناک گفته بود: ۸۵ درصد تریاک دنیا و 35 درصد هرویین دنیا در ایران کشف می‌شه. همون سال 94روزنامه‌های رژیم هنگام دعوای باندهای رژیم بر سر تقسیم سهم، پتة همدیگه رو اینطوری روی آب ریختن:
رسالت آخوندی روز 28 دی 94 نوشت: دوازده‌هزارمیلیاردتومان ارز دولتی از پول مواد مخدر برای دولت در سال94! 

روزنامه حکومتی کارون هم17اسفند همونسال نوشت: گردش مالی سالانه مواد مخدر، 45هزار میلیارد تومنه! و نکته جالبتر اونکه رسالت نوشته بود این پولها درهیچیک از ردیفهای بودجه دولت نه وارد شده و نه خارج! یعنی حضرات این پول رو ”لیفت“ رفتن! و تا این تاریخ هم هنوز کسی این ”تهمت؟! “ رو تکذیب نکرده! 

کی می‌خواد اعتیادشو درمان‌ کنه؟ 
هرکی می‌خواد ترک اعتیاد کنه، دستشو بگیره بالا! نترسید! مقصد کمپهای ترک اعتیاد نیست، میریم کلینیک! امروزه توی خیابونهای مرکزی تهران دهها کلینیک ترک اعتیاد وجود داره، کلینیکهایی رسمی، با جواز و پروانه دولتی و حق ویزیت مشخص که بعضی وقتها فاکتور هم میدن! کار این کلینیکها چیه؟ اعتیاد به مواد مخدرو با یک ”دارو“ی جایگزین، معالجه می‌کنن که نه درد داره، نه اعصاب خرد کردن و نه ضجه و فریاد. تا امروز شیشه مصرف می‌کردی؟ بذارش کنار، داغونت می‌کنه! بیا به جاش متادون مصرف کن. هم دواست، هم درمونه! نشئه‌ات هم می‌کنه، خماریش هم کمتره، توهمی هم نمی‌شی و به جای علافی توی پارکها و اینور اونور، راست میری دم در داروخونه و دراگ استورهای شیک و آبرومند، نسخه‌اتو میدی، قرصتو می‌گیری و تموم! روز 15فروردین امسال تلویزیون رژیم یه برنامه در همین مورد پخش کرد که خیلی تازه بود، مجری گفت: ماجرای ترک اعتیاد توسط مراکز مربوطه الآن کار و کاسبی خوبی شده به کام سود جویان! بعد هم مژده داد که روشی به اسم ”ام ام تی “ جای خودشو در بازار ترک اعتیاد باز کرده و به مشتریهاش ارفاق هم می‌کنه. پشت بندش یکی دیگه به اسم ”دیناروند مسؤل غذا و دارو“ ؟! به‌عنوان کارشناس برنامه، در مورد روش جدید ترک اعتیاد گفت: جایگزین خوبی است برای کسی که به تزریقی یا هرویین یا بالاخره اینها چون اونها خیلی خطر ناک است (اما متادون خطرناک نیست و) می تونه یک زندگی کنه ولی به متادون وابسته است. (به جز پرانتزها، بقیه مطلب، عین حرفهای خودشه).

از صحبتهای بعدی مجری روشن شد که امروزه متادون به علت فوایدش! بازار سیاه پیدا کرده و باید اون رو هم دوباره رفت توی پارکها و از ”عوامل پخش مواد “ در همون اماکن، تهیه کرد! البته کارشناس مسؤل غذا و داروی برنامه تلویزیونی رژیم، برای حل جدیدترین مشکل بازار اعتیاد گفت: ما پیشنهادمون اینه که در واقع تهیة دارو (یعنی همون متادون) یک سامانه متمرکزی (براش ایجاد بشه) که بیماران با کد ملی ثبت بشن و فقط اونهایی که ثبت شدند مراجعه کردند برای درمان، بتونند دریافت کنند اینها را (یعنی متادون را) ! ! (شبکه یک تلویزیون رژیم 15فروردین 95) 

اینهمه هوش و ذکاوت برای سرکیسه کردن و بعد کشتن یک ملت؟! 

در انتظار گزارشی که باید همین روزها به علی خامنه‌ای داده بشه! 

خب! خیلی طولانی شد، بریم برای حرف آخر! 
اولش اومدند ملتو معتاد کردند.
بعد براش کمپ و کلینیک ترک اعتیاد راه‌انداختن و کلی بودجه براش اختصاص دادند.

بعد به جای مواد مخدر، دارویی به اسم متادون (اونهم به اسم ترک اعتیاد؟!) وارد جامعه کردند.

بعد همین متادون رو هم بردند توی بازار سیاه و تابع شرایط و قوانین بازار سیاهش کردند.

حالا هم می‌خوان متادونو کوپنی کنن و فروششو به انحصار حکومت در بیارن.

اینها همه، حاصل سالهای سال پژوهش و ژرف‌کاویهای نظری و کنکاش! های عملیه که قراره در یک ”گزارش جامع“ همین روزها به علی خامنه‌ای داده بشه. اما بذارید پیشاپیش یک نکته از جمعبندیهای منتهی به این گزارشو که روز اول اسفند 94 در روزنامه‌های همونروز هم چاپ شد، ببینیم: مسؤل ستاد مبارزه با مواد مخدر (علی هاشمی) گفته بود:
”طبق تحقیق ستاد در سال 1383، میزان خسارت اقتصادی وارد شده به کشور از سوی مواد مخدر 12میلیارد دلار بوده است؛ بدین ترتیب سالیانه 45هزار میلیارد تومان از اقتصاد کشور به واسطه این پدیده از بین می‌رود

ارائه 'تریاک کوپنی' در راستای 'مدیریت تقاضا' با قیمت پایین‌تر به مصرف‌کننده بود، (زمان شاه رو میگه) که این مسأله عملأ بسیاری از چالشهای موجود را حل می‌کرد؛ به همین دلیل معتقدم این مسأله که مدیریت تقاضا بود، تدبیر خوبی بود که در آن دوره اتخاذ شده بود ”. (برای اطلاع خواننده جوان، قبل از انقلاب تریاکو توی ایران مثل نخود لوبیا میکاشتن و توی داروخونه‌ها و حتی بقالیها با کوپن دولتی به معتادها با قیمت ارزون میفروختن!) وی سپس ادامه داده:
”به‌جرأت می‌توانم بگویم نابود کردن کشت خشخاش پس از انقلاب که شورای انقلاب به‌طور انقلابی و بدون هیچ‌گونه تأمل جدی در شهریور 1359 به انجام رساند، به نفع مافیای بزرگ مواد مخدر و به ضرر مردم خودمان تمام شد“.

فقط یک نکته ناگفته باقی موند و اونهم اینکه: اون مافیایی که اون سالها وظیفه ملی و میهنی توزیع تریاک کوپنی رو به‌صورت زنجیره‌ای ساماندهی! کرد تحت نظارت عالیة اشرف پهلوی بود که سال 57 خودش و جماعتش از ایران فرار کرده بودند. میشه بگید اون مافیایی که شورای انقلاب یهویی این همه ثروتو ریخت توی جیبش، پدرخونده‌اش کدوم یکی از ”برادر“ها بودن؟! که تا همین امروز هم، نمی‌شه اشتهاشونو سیر کرد و هنوزم که هنوزه توی خط ”گسترش“ ! دارن کار می‌کنن و نه وزارت اطلاعات با مامورای گمنامش و نه هیچکدوم دیگه از دهها نهاد انتظامی و اطلاعاتی مشابه و از جمله پلیس ”فتا“ ؟! هم هنوز نتونستن حتی اسم کوچیکشونو پیدا کنن.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر