کل نماهای صفحه

۱۰ مهر ۱۳۹۴

خامنه اي واحضار كاردارش در بحرين كه بالاي آن نوشته نه شرقي ونه غربي!!!

احضار کاردار ایران در بحرین پس از سخنان خامنه‌ای

وزارت خارجه بحرین در اعتراض به سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، کاردار ایران در منامه را احضار کرد. سخنان خامنه‌ای درباره "دفاع از ملت مظلوم بحرین" از سوی وزارت خارجه بحرین دخالت در امور داخلی عنوان شده است.

كدام درست است؟؟؟
عبارت "دفاع از ملت مظلوم بحرین" در سخنرانی علی خامنه‌ای اعتراض دولت بحرین را برانگیخت. وزارت خارجه این کشور روز یک‌شنبه (۲۸ تیر/ ۱۹ ژوئیه) کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در منامه را احضار کرد.
خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری "الیوم" در بحرین نوشته است که عبدالله عبداللطیف عبدالله، سرپرست وزارت خارجه بحرین اظهارات اخیر خامنه‌ای در "دفاع از ملت مظلوم بحرین" را دخالت آشکار در امور داخلی این کشور دانسته است.
سرپرست وزارت امور خارجه بحرین همچنین تصریح کرده که این اظهارات با قوانین بین‌المللی در تعارض است و ایران باید به حاکمیت بحرین احترام بگذارد.
عبداللطیف عبدالله افزوده است: «بحرین به حسن همسایگی با دیگر کشورها پایبند است و همواره بر گسترش روابط مثبت با همه کشورهای جهان تاکید دارد.»
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران روز شنبه (۲۷ تیر) در اولین سخنرانی‌اش پس از توافق اتمی ایران با کشورهای ۱+۵، در مراسم نماز عید فطر تاکید کرد که این توافق سیاست ایران را در منطقه و در قبال آمریکا تغییر نخواهد داد.
خامنه‌ای تاکید کرد: «چه این متن تصویب بشود و چه نشود ما از حمایت دوستان‌مان در منطقه دست برنخواهیم داشت؛ از ملت مظلوم فلسطین، از ملت مظلوم یمن، از ملت و دولت سوریه، از ملت و دولت عراق، از مردم مظلوم بحرین، از مجاهدان صادق مقاومت در لبنان و فلسطین، همواره مورد حمایت ما خواهند بود.»
در زمستان گذشته نیز اظهارات مشابهی از سوی خامنه‌ایروابط دو کشور را برای مدتی تنش‌آلود کرد . خامنه‌ای در دیدار با جمعی از اعضای گروه‌های مخالف حکومت بحرین از "نیرومندی" مردم این کشور و پایداری در برابر هجومی که به گفته‌ی او از جهت‌های مختلف به آن‌ها وارد می‌شود تقدیر کرد.
در واکنش به این اظهارات وزیر خارجه بحرین در صفحه توییتر خود از مردم ایران خواست تا در برابر "ظلم، مصادره حقوق و فقر" که از سوی حاکمان جمهوری‌اسلامی به آن‌ها تحمیل شده از خود صبر و پایداری نشان دهند.
پس از انتشار این یادداشت، کاردار بحرین در ایران به وزارت امور خارجه احضار شد و پس از آن نیز بحرین کاردار ایران در منامه را احضار کرد.
روابط سیاسی ایران و بحرین از چهار سال پیش و با شروع ناآرامی‌ها در بحرین رو به تنش گذاشت. بحرین ایران را به حمایت از شیعیان مخالف دولت بحرین و دخالت در مور داخلی این کشور متهم می‌کند.
دويچه وله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر