کل نماهای صفحه

۱۰ مهر ۱۳۹۴

وزیر امور خارجه عربستان : با ایران قاطعانه مقابله می کنیم

وزیر امور خارجه عربستان : با ایران قاطعانه مقابله می کنیم

mediaعادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان
وزیر امورخارجه عربستان بار دیگر گفت "قاطعانه با ایران مقابله می کنیم". عادل الجبیر، رئیس دیپلماسی عربستان پنجشنبه شب، اول اکتبر، طی سخنرانی خود در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: عربستان در راس کشورهای حامی عاری سازی خاورمیانه از تسلیحات اتمی و کشتار جمعی است و همین امرسبب شده است تا از هر تلاشی که این هدف را محقق می کند، از جمله از توافق هسته ای ایران و پنج به علاوه یک در دستیابی ایران به سلاح اتمی استقبال می کند.
وزیر امور خارجه عربستان در ادامه سخنان خود گفته است: امیداوریم  پس از این توافق ایران از دخالت های منفی اش در امور داخلی کشورهای عربی که با قاطعیت با آن مقابله می کنیم، دست بردارد.
عادل الجبیرافزوده است: درعین حال عربستان برتمایل شدید خود برای برقراری بهترین روابط با ایران براساس حسن همجواری و احترام متقابل و عدم دخالت درامور منطقه تاکید می کند.
الجبیر درادامه سخنان خود به خواست اعراب از ایران اشاره کرد و گفت: درهمین خصوص عربستان بار دیگر از ایران می خواهد که به اشغال سه جزیره امارات پایان دهد.
وزیرامورخارجه عربستان دربخشی از سخنان خود که به یمن اختصاص یافته بود ضمن حمایت کامل دولت ریاض از "رئیس جمهوری قانونی" یمن گفت که نیروهای ائتلاف دست آوردهای بزرگی در آزاد سازی مناطق متعهدی از دست شورشی ها از جمله عدن به دست آورده است.
وی گفته است: این مسئله مقدمه ساز بازگشت دولت عبد وربُه منصورهادی به یمن است و جدید ترین دست آورد تحکیم سیطره برباب المندب است که ضامن کشتیرانی آزاد خواهد بود.
وزیرامورخارجه عربستان درهمین رابطه باردیگر ایران را متهم کرد وگفت: برخی طرف ها تلاش می کنند بحران دریمن را از طریق تحریک، تلاش برای قاچاق سلاح برا ی شورشیان تشدید کنند. مثلاً روز شنبه بیست وششم سپتامبر یک کشتی ایرانی توقیف شد که طبق بند مکانیزم بازرسی قطعنامه ٢٢١٦ توقیف شد وحامل سلاح برای شورشی ها بود.
الجبیرافزود: این مورد تنها مورد قاچاق سلاح از طرف ایران نیست.
وزیرامورخارجه عربستان درادامه سخنان خود خواستار حل بحران سوریه براساس بیانیه ژنو یک شد و درمورد صلح خاورمیانه نیز گفت که ما امروز شدیداً نیازمند حل منازعه عربی- اسرائیلی هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر