کل نماهای صفحه

۹ مهر ۱۳۹۴

مسئولانی در دفتر خامنه‌اى و افسرانى از سپاه جزو مفقودین منا هستند


رسانه‌های حكومتي رژيم ملايان گزارش داده‌اند که مسئولانى در دفتر على خامنه‌اى و شماری از افسران سپاه پاسداران در لیست مفقودین حادثه منا در مراسم حج در عربستان سعودى هستند.
خبرگزارى، “تسنیم” وابسته به سپاه قدس و سازمان اطلاعات سپاه ، علاوه بر سفیر سابق ایران در لبنان، غضنفر رکن آبادی، یکی از چهره‌های مهم دفتر خامنه اي، از سرتيپ پاسدار علی اصغر فولادگر مدیر دفتر مطالعات استراتژیک سپاه پاسداران و معاون سرلشگر پاسدار يحيي رحيم صفوي، و افسرانى دیگر، مانند حسن دانش ، فؤاد مشغلی، عمار انصاری و حسن میرحسنی، که از اعضاى بعثه حج ایران وابسته به دفتر رهبری هستند، دیده مى‌شود.
خالی بودن لیست حجاج از نام سفیر سابق ایران
العربيه گزارش ميكند: بنا به گزارش “تسنیم” سفیر سابق ایران در لبنان، غضنفر رکن آبادی، که بنا به اعلام مقامات سعودى با نام و گذرنامه دیپلماتیک خود وارد سعودی نشده، در مراسم “برائت از مشرکین” که روز عرفه در مکه تنها با حضور ایرانی‌ها برگزار مى‌شود سخنرانى کرده و پیام رهبر ایران را برای حجاج این کشور قرائت کرده است.
رکن آبادى از برجسته ترین شخصیت‌هاى وزارت خارجه ایران است که به اسرار حزب الله لبنان، و موشک‌های ایران دسترسی دارد.
خبرگزاری “مهر” ویدیوى از رکن آبادی پخش کرده که او را در حال خواندن پیام خامنه‌ای نشان می‌دهد و می‌گوید در مراسم حج امسال فیلم‌برداری شده است. اما منابع رسمی عربستان طى اظهاراتى به “العربیه” تاکید کرده بودند که نام غضنفر رکن آبادی،” سفیر سابق ایران در لبنان، در لیست زائران نبوده و این نشان مى دهد که او با اسم و گذرنامه دیگرى وارد سعودى شده است.
پس از این حادثه، وزارت امور خارجه ایران، تاکید کرد که که سفیر سابقش با گذرنامه‌ “غیر دیپلماتیک” به حج رفته و در مکه در حادثه منا ناپدید شده است، اما نکته اصلى این است که افخم به اینکه رکن آبادى با نام حقیقى خود وارد سعودى شده یا خیر، اشاره اى نکرد.
سناریوى گمراه کننده جدید ایران
از سوى دیگر، خبرگزارى “تسنیم” سناریوی گمراه‌کننده دیگرى را در رابطه با حضور مسئولان دفتر خامنه‌اى و افسران سپاه مطرح کرده و با استناد به منابع غربى ادعا کرده که “در حادثه منا احتمال مى‌رود اعضاى سپاه پاسداران و مقامات ایرانی، از جمله دیپلمات‌ها، از سوى موساد ربوده شده باشند “.
سیاسی کردن حادثه منا توسط ایران
گفتنى است که مقامات ایران تاکنون هیچ موضع رسمی درباره سرنوشت سفیر غضنفر رکن آبادی، و یا فرماندهان سپاه پاسداران که در این فهرست زائران بودند اتخاذ نکرده است.
ناظران معتقدند که ایران تلاش کرد با سیاسی کردن حادثه منا و برگزارى چندین تظاهرات در خیابان‌های تهران علیه پادشاهی سعودی در چند روز گذشته، از جمله مقابل سفارت پادشاهی عربی سعودی در تهران، افکار عمومى را از حضور افراد رده بالاى حکومت و سپاه بدون اطلاع دولت میزبان (عربستان سعودى)، منحرف کند.
در این راستا، وزیر امور خارجه سعودی، عادل الجبیر، ایران را به بهره‌بردارى سیاسى از حادثه منا متهم کرد و گفت:” تهران مانند همیشه می‌خواهد از یک حادثه غم‌انگیز انسانی که برای زائران در مکه اتفاق افتاده بهره‌برداری سیاسی کند”. وی افزود:” ایرانی‌ها باید آخرین کسانی باشند که از مدیریت مراسم حج انتقاد کنند، زیرا آنها بارها تلاش کردند مراسم را به هم بزنند و از آن بهره‌برداری سیاسی کنند و مشهورترین اقدامات آنها در این زمینه در دهه هشتاد بود”.

اظهارات ولایتى
از سوى دیگر، علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر ایران در امور بین‌المللی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام این کشور، گفته که “افراد رده بالای حکومت ایران در این رویداد کشته و یا مفقود شده‌اند”.
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سه‌شنبه از علی‌اکبر ولایتی، نقل کرده که ” برخی افراد رده بالای ما در این حادثه مفقود یا کشته شدند و عربستان باید جهت پیگیری این موضوع و اقدامات مربوط به آن اقدامات لازم را انجام دهد”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر