کل نماهای صفحه

۱۲ مهر ۱۳۹۴

معنای قطع رابطه بحرین و یمن با رژیم آخوندی

انتشار خبر کشف انبار بزرگ سلاح و دستگیری تروریستهای وابسته به رژیم آخوندی در بحرین، توقیف یک قایق مهمات متعلق به رژیم در آبهای یمن، و تحولات سیاسی ناشی از آنها یعنی اخراج کاردار رژیم از بحرین و قطع رابطه سیاسی یمن با رژیم آخوندی، جزو مهمترین وقایع و تحولات در منطقه طی روزهای اخیر بود.

به گفته تلویزیون العربیه 8مهر 94 وزارت کشور بحرین اعلام کرد، توانسته است تعدادی از اعضای گروه‌های تروریستی وابسته به رژیم ایران را دستگیر کند.

به گزارش خبرگزاری رویتر 9مهر 94 وزارت‌خارجه بحرین اعلام کرد در جریان کشف یک کارگاه بزرگ بمب‌سازی در جنوب منامه 5نفر دستگیر شدند که توسط  سپاه پاسداران  آموزش دیده بودند.

دوتن از دستگیر ‌شدگان به دریافت محموله تسلیحاتی از رژیم ایران در آب‌های منطقه‌یی بحرین، اعتراف کردند. یکی از آنها در سال 2013 در ایران آموزش دیده است.

به دنبال این وقایع دولت بحرین سفیر خود را از تهران فراخواند و به کاردار رژیم آخوندی در منامه نیز 72ساعت فرصت داد که به‌عنوان عنصر نامطلوب خاک این کشور را ترک کند.

خبرگزاری رویتر روز پنجشنبه 9مهر نوشت: دولت بحرین محمدرضا بابایی کاردار رژیم ایران در منامه را عنصر نامطلوب خوانده است.

روز جمعه 10مهر 94 بحرین رسماً از رژیم ایران به سازمان ملل‌متحد شکایت کرد.

94 ریاض یاسین وزیر خارجه یمن به الاشرق الاوسط گفت که عملیات قاچاقی که نیروهای ائتلاف عربی روز شنبه گذشته آن را به شکست کشاندند، شامل موشکها و سکوهای ضدتانک بوده که با آنچه که در مصادره دو کشتی جیهان 1 و جیهان 2 اتفاق افتاد مطابقت دارد.

وزیرخارجه یمن اعلام کرد کشورش روابط دیپلوماتیک خود را با رژیم ایران قطع کرده است. او در تماسی تلفنی با تلویزیون الجزیره از دخالتهای مستمر رژیم ایران در امور یمن و حمایت این رژیم از حوثیها که علیه حکومت قانونی کودتا کرده‌اند سخن گفت.

طبق معمول رژیم دخالتهایش را در این کشورها تکذیب می‌کند و حتی در یک فرار به جلو و البته با یک تأخیر 24ساعته، نفر دوم سفارت بحرین را ”عنصر نامطلوب“ معرفی کرد و به او 72ساعت فرصت داد تا ایران را ترک کند. !

این تصمیم رژیم یک روز بعد از اخراج کاردار آن از منامه و فراخواندن دیپلومات بحرینی از تهران انجام گرفت.!

بحرانی شدن رابطه رژیم با کشورهای منطقه به‌دلیل فعالیتهای مداخله جویانه‌اش در امور این کشورها، باعث واکنش کشورهای  شورای همکاری خلیج فارس  شده است.

به گزارش سایت وزارت‌خارجه آمریکا 8مهر 94 در اجلاس استراتژیک وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا، بر مخالفت خود با حمایت رژیم ایران از تروریسم و فعالیتهای بی‌ثبات کننده آن در منطقه تأکید کردند و متعهد شدند برای مقابله با دخالتهای این رژیم به‌ویژه تلاش آن برای تضعیف امنیت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همکاری کنند.

موضعگیری اخیر بحرین و یمن و موضعگیری مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، بیانگر انزوای بیش از پیش رژیم آخوندی و سخت‌تر شدن مواضع کشورهای منطقه علیه مطامع توسعه‌طلبانه رژیم آخوندی است.

چرخش تعادل‌قوا به زیان رژیم آخوندی به‌طور کیفی زمانی بارز شد که ائتلاف بزرگ منطقه‌یی علیه دخالتهای رژیم به‌خصوص در یمن شکل گرفت.

اکنون نیز این ائتلاف به‌عنوان یک جبهه گسترده علیه دخالتها و جنگ‌افروزیهای رژیم آخوندی عمل می‌کند.

بیانیه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که عضو ائتلاف منطقه‌یی نیز هستند، مؤید تعهد آنان برای مقابله با دخالتهای رژیم آخوندی است.

روی آوردن رژیم به اعمال تروریستی و دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه، طبعاً بازتاب بحرانهای داخلی است که گریبان رژیم را گرفته است.

اما تردیدی نیست آنچه که در جریان این قضایا نصیب رژیم آخوندی خواهد شد، انزوا و منفوریت هرچه بیشتر نزد مردم و کشورهای منطقه است.

ضمنا اکنون شرایط بین‌المللی و منطقه‌یی به گونه‌یی است که نه تنها دخالتهای رژیم در منطقه باعث تخفیف بحرانهای درونی نخواهد شد، بلکه شکست سیاستهای توسعه‌طلبانه رژیم در منطقه بر بحرانهای درونی نیز تاثیرگذار خواهد بود و آنها را نیز تشدید خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر