کل نماهای صفحه

۱۷ مرداد ۱۳۹۴

‫خامنه اي خليفه ارتجاع khamenei : خامنه اي تنهاست - رفسنجانی در نقش پدرخوانده دولت ر...

‫خامنه اي خليفه ارتجاع khamenei : خامنه اي تنهاست - رفسنجانی در نقش پدرخوانده دولت ر...:

رفسنجانی در نقش پدرخوانده دولت روحانی

رفسنجانی

رفسنجانی


مواضعی که این روزها رفسنجانی چه در زمینه سیاست خارجی و چه سیاست داخلی رژیم می‌گیرد، بیانگر این است که وی نقش ”پدرخوانده“ دولت روحانی را بازی می‌کند. نقشی که در سخنان رفسنجانی در دیدار با هیأتهای خارجی بیشتر برجسته می‌شود. 
دولت روحانی در راستای تکمیل سیاست زهرخوران و آویختن به دامان غرب پس از توافق وین، در دیدارهایی که به‌طور مرتب با مقامات و وزرای خارجه دولتهای اروپایی در تهران دارد، تلاش می‌کند تا هم از گذشته نظام در ایجاد تنش با این کشورها عذر تقصیر بخواهد، و هم به آنان اطمینان بدهد که در آینده منافع آنان در ایران تأمین خواهد بود.
 
این هیأتها در دیدارهایشان در تهران بعضاً با رفسنجانی نیز دیدار می‌کنند. رفسنجانی در این دیدارها اظهاراتی می‌کند که همخوانی چندانی با مقام و موضع رسمی‌اش به‌عنوان رئیس تشخیص مجمع نظام آخوندی ندارد.
 
مقام و منصب رسمی ‌ هاشمی رفسنجانی ریاست تشخیص مصلحت نظام آخوندی است که این مجمع در موارد خاصی مجاز به بررسی بعضی از سیاستهای کلان است که توسط خامنه‌ای مشخص می‌شود، و یا این‌که می‌تواند وارد حل‌وفصل اختلاف بین شورای نگهبان، مجلس و دولت شود که این مسایل نیز تاکنون عمدتاً در رابطه با مسایل و قوانین داخلی رژیم بوده است...
بنابراین دیدارهای ترتیب داده شده برای رفسنجانی توسط مقامات دولت به‌خصوص دیدارهای وی با وزرای خارجه کشورها، در حکم بازی‌کردن نقش پدرخواندگی او برای دولت روحانی است. رفسنجانی در دیدار با پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا به‌وضوح این نقش را برجسته کرد و از موضع قیم دولت هم بر پایبندی دولت روحانی بر اجرای مفاد توافقات ژنو و وین تأکید کرد، و هم اطمینان داد که ”با آمدن دکتر روحانی در رأس قوه مجریه، سیاست واقعی نظام که همان تنش‌زدایی است دوباره شکل گرفت“.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر