کل نماهای صفحه

۳۱ مرداد ۱۳۹۴

دو خبر ودو توسري به خامنه اي ونظام ولايت فقيه (تحريم نفتي وتحريم بانكي)


 دو خبر ودو توسري به خامنه اي ونظام ولايت فقيه 
(تحريم نفتي وتحريم بانكي)

1- اوباما گفت که گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا که در تاریخ ۳۰ آوریل گذشته در کنگره ارائه شد، شرایط اقتصاد جهانی، افزایش تولید نفت خام توسط برخی کشورهای مشخص و نیز سطح توانایی توزیع نفت از جمله مواردی هستند که به وی اجازه می‌دهند تحریم‌های نفتی علیه ایران را تمدید کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: «اعلام می‌کنم صادرات کافی نفت خام و محصولات نفتی توسط برخی کشور‌ها به جز ایران وجود دارد که باعث کاهش شدید تقاضای نفت و محصولات آن از ایران یا شرکت‌های مالی خارجی وابسته به آن شده است.»ایلنا


2- به گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت جورنال»، دونالد ویریلی، مقام چهارم وزارت دادگستری آمریکا، روز پنجشنبه ۲۹ مرداد از دیوان عالی این کشور خواست که با درخواست تجدید نظر خواهی بانک مرکزی رژیم ایران مخالفت کند.
خبرگزاری رویترز روز ۱۷ فروردین گزارش داده بود که دیوان عالی آمریکا از دولت باراک اوباما خواسته بود تا در خصوص درخواست تجدیدنظر بانک مرکزی رژیم ایران اظهار نظر کند که آیا برای رسیدگی به این درخواست جلسه رسیدگی تشکیل دهد یا نه.
طبق این گزارش، درخواست تجدیدنظر بانک مرکزی رژیم ایران به حکمی مربوط می‌شود که دادگاه تجدیدنظر نیویورک در سال ۲۰۱۴ صادر کرد که بر اساس آن یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار سپرده ایران در «سیتی بانک» آمریکا باید به عنوان غرامت به بازماندگان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر