محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران در واکنش به سخنان حسن روحانی در همایش استانداران این کشور تلویحا به رئیس‌جمهوری ایران هشدار داده و خواسته است که مسئولان نظام اجازه ندهند "برای جلب رضایت نسبی نظام سلطه و شیطان بزرگ، باورها و ارزش‌های انقلابی جامعه زیر سوال برده شود".
پایگاه اینترنتی سپاه نیوز که سخنان جعفری را در حاشیه جلسه قرارگاه تحول و تعالی سپاه منتشر کرده تاکید کرده که فرمانده سپاه این سخنان را در واکنش به سخنان اخیر برخی از مسئولین اظهار داشته است.
بر اساس این گزراش وی گفته است:" برخی معتقدند رفتارهای ما باید در چارچوب اراده دشمن تنظیم شود و می‌گویند ما هر طوری که می‌خواهیم نمی‌توانیم حرف بزنیم و عمل کنیم؛ چون دیگران در مقابل ما واکنش نشان می دهند."
جعفری در ادامه افزود:‌" این اولین آثار زیر سؤال بردن عزت نظام و شور و شعور جامعه انقلابی و ملت مقاوم ما است که در اوج قدرت باید بر اساس این دیدگاه، رفتار خود را با عمل دشمن تنظیم کنیم و به تعبیری صریح‌تر این یعنی آغاز فرسایش استقلال و عزت نظام اسلامی و انقلابی ایران."
جعفری سپس به تهدیدی ضمنی حسن روحانی پرداخت و گفت:" کسانی که می‌خواهند با این سخنان مغایر با اصول انقلاب و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، روزنه‌های جدیدی را برای نفوذ بیگانگان در کشور بگشایند، بدانند هرگز اجازه رشد و پیاده‌سازی چنین تفکری را نخواهیم داد."
حسن روحانی روز چهارشنبه 19 اوت گفته بود:" ما جایی را در کشور نداریم که بخواهد افراد صالح و دلسوز را که می‌خواهند با استفاده از تجربیات‌شان به کشور خدمت کنند، حالا از هر جناحی که باشند رد صلاحیت کند. تمام گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی قانونی مورد احترام هستند. همه از نظر دولت برابرند و آن‌جایی که باید بگوید فردی برای شرکت در انتخابات صالح است یا نه، هیات‌های اجرایی هستند و ما هیات اجرایی نداریم که یک جناح را تایید صلاحیت کند و یک جناح دیگر را تایید صلاحیت نکند."
جعفری در واکنش به این سخنان رئیس‌جمهوری ایران که اشاره به حدود و مرز قانونی عملکرد شورای نگهبان در قانون اساسی دارد گفت:" این‌گونه گویش‌ها که در آن تضعیف ارکان مؤثر انقلاب مثل شورای نگهبان را در پی دارد، خدشه به وحدت ملی و شعار برگزیده سال یعنی همدلی و همزبانی است".
روحانی گفته بود:" شورای محترم نگهبان ناظر است نه مجری. مجری انتخابات دولت است. دولت مسوول برگزاری انتخابات است و دستگاهی هم پیش بینی شده که نظارت کند تا خلاف قانون صورت نگیرد. شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند؛ باید به قانون اساسی کاملا توجه کرده و عمل کنیم".
فرمانده کل سپاه ایران همچنین به رئیس‌جمهور و مسئولین کشوری چنین توصیه کرده است:" کسانی که از مسیر همین شورا و با بلندنظری و منش غیر جناحی اعضای آن، فرصت ظهور در عرصه مدیریت کشور را یافته‌اند باید گفتار سنجیده‌تری داشته باشند".
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که اختلافات میان جریان‌های حاکم در ایران بر سر توافقنامه هسته‌ای همچنان ادامه دارد و از وی دیگر رقابت‌های‌ جناحی بطور زودرس به پیشواز انتخابات مجلس خبرگان رهبری رفته است.
سرلشکر جعفری با اشاره به توصیه آیت الله خمینی که گفته بود "نباید برای رضایت چند لیبرال خود فروخته در اظهار نظرها و ابراز عقیده‌ها به گونه‌ای عمل کنیم که حزب‌الله عزیز احساس کند جمهوری اسلامی دارد از مواضع اصولی خود عدول می‌کند"، اظهار داشت:" به مسوولان محترم نظام توصیه می‌کنیم این سفارش حضرت امام را مشی خود قرار داده و اجازه ندهند برای جلب رضایت نسبی نظام سلطه و شیطان بزرگ، باورها و ارزش‌های انقلابی جامعه زیر سوال برده شود."
گفتنی است که سخنان بنیانگزار نظام جمهوری اسلامی ایران همواره توسط رهروان وی که اینک بر سر قدرت در ایران با یکدیگر در رقابت هستند همواره مورد استفاده قرار می‌گیرد.
جعفری در پایان سخنان تهدیدآمیز خود گفت:" سپاه پاسداران در کنار مردم غیور و با ایمان ایران اسلامی محکم ایستاده است و به برکت این ایستادگی و همدلی و همزبانی، اجازه نفوذ سلطه گران را در هیچ عرصه‌ای به یاری خدای بزرگ نخواهیم داد."