برخی منابع امنیتی در فرودگاه بغداد پایتخت عراق می‌گویند که نیروهای امنیتی، مانع از سفر نوری المالکی نخست وزیر پیشین این کشور به خارج شدند.
به گزارش سایت i24news، این اقدام پس از آن صورت گرفت که حیدرالعبادی نخست وزیر عراق، دستور ممنوع السفر کردن شماری از مسئولان عراقی را پس از افزایش اعتراض‌های خیابانی علیه فساد، صادر کرد.
هنوز به طور رسمی مشخص نشده که مالکی قصد سفر به کدام کشور را داشت اما برخی منابع محلی می‌گویند که او می‌خواسته به اردن برود.
منابع محلی به نقل از سرهنگ سعدون محمد الموسوی از مسئولان امنیتی عراقی گزارش داده‌اند که گفته است: «العبادی تصمیم به ممنوع الخروج کردن شماری از مسئولان متهم به فساد کرده است. همچنین خواستار بسته شدن تمام فرودگاه‌ها در برابر این مسئولان شد.»
او افزوده است که برپایه دستور العبادی، تمام مسئولان به رتبه مدیرکل و بالاتر، تا زمان پایان تحقیقات در پرونده‌های فساد، از سفر هوایی و زمینی منع شده‌اند.
به گفته الموسوی، هفت مسئول بلندپایه نیز از سفر به خارج از کشور منع شده‌اند.
العبادی پیشتر گفته بود که دولتش از مسئولیت اشتباهات انباشت شده نظام‌های سیاسی از سال‌های گذشته را برعهده نمی‌گیرد. او در عین حال افزود که مسئولیت اصلاح بر عهده دولت او است.