کل نماهای صفحه

۲۱ مرداد ۱۳۹۴

پیشروی نیروهای مقاومت یمن به سوی صنعا با حمایت سعودی و امارت

پیشروی نیروهای مقاومت یمن به سوی صنعا با حمایت سعودی و امارت
دبی-العربیه. نت فارسی
بر اساس گزارش‌هایی که پی در پی از یمن دریافت می‌شود نیروهای دولتی و مقاومت مردمی یمن با حمایت نیروهای ائتلاف به ویژه سعودی و اماراتی در اداره میدانی نبردها به سوی صنعا پایتخت این کشور در حال پیشروی هستند.
به گزارش شبکه العربيه چنین بر می‌آید که نیروهای شبه‌نظامی حوثی و رئیس‌جمهوری مخلوع، علی عبدالله صالح در روزهای پایانی خود در یمن به سر می‌برند زیرا نیروهای دولتی و مقاومت مردمی تا جایی پیشروی کرده‌اند که به فاصله چند کیلومتری پایتخت این کشور رسیده‌اند.

آغاز قریب‌الوقوع عملیات بازپس گیری پایتخت

گزارش‌ها از آغاز قریب الوقوع عملیات نیروهای ارتش یمن و مقاومت مردمی هوادار عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری قانونی این کشور برای باز پس گیری صنعا از شبه‌نظامیان حوثی حکایت دارد.
این در حالی است که منابع آگاه در گفت‌وگو با العربیه تاکید کردند که آقای منصور هادی با طرح عملیات «نیزه طلایی» برای بیرون راندن شبه‌نظامیان حوثی و علی عبد الله صالح رئیس جمهوری برکنار شده یمن از صنعا، موافقت کرده است.
منصور هادی چهارشنبه 12 اوت به ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی رسید. او در دیدار با شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابو ظبی، اوضاع یمن را در سایه عملیات ائتلاف عربی حمایت از مشروعیت در یمن علیه شبه‌نظامیان حوثی و صالح، مورد بحث و بررسی قرار داد. عملیات کمک‌های انسانی به مردم یمن از دیگر محورهای مذاکرات ابوظبی بود. كاملتر بخوانيد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر