ده‌ها هزار نفر از مردم عراق، روز جمعه 14 اوت، در دفاع از اصلاحات حیدر العبادی نخست‌وزیر این کشور برای مبارزه با فساد، به خیابا‌ن‌ها آمدند.
منابع نزدیک به دفتر نخست‌وزیر عراق اعلام داشتند، تظاهرات گسترده‌ای در بسیاری از شهرهای این کشور در دفاع از اصلاحات عبادی آغاز شده است.
بسته اصلاحات نخست‌وزیر عراق که به تایید پارلمان این کشور رسیده، برای مبارزه با فساد آغاز شده است. دادگاه مبارزه با فساد در عراق اعلام کرده که بیش از 90 پرونده فساد در دست دارد. برخی از این پرونده‌ها، مربوط به وزیران یا نمایندگان سابق و کنونی عراق است.
با این همه رئیس دادگاه مبارزه با فساد در عراق گفته که مصونیت پارلمانی نمایندگان، اجازه نمی‌دهد تا آن‌ها را به دادگاه فرا بخوانیم.
از سوی دیگر، فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق، از تظاهرات مردم این کشور در تایید اصلاحات استقبال کرد. او گفت که خود وی شخصا، نظارت بر اصلاحات را بر عهده خواهد گرفت.
معصوم در سخنرانی روز پنج‌شنبه خود اظهار داشت که احکام اعدامی را که سال‌ها بی تکلیف مانده بود، تایید کرده است.
در همین حال، صهیب الراوی، استاندار الانبار گفته که وی تمامی معاونانش را در چارچوب مبارزه با فساد، برکنار کرده است. او بر روی صفحه توییتر خود نوشته که معاونان و مشاورانش و نیز روسای مناطق را که چهار سال از ریاست آن‌ها گذشته، از کار برکنار کرده است.