کل نماهای صفحه

۱۴ مرداد ۱۳۹۴

خامنه اي واثر جام زهر هسته اي - ايران كشوري سركش است ...از امنيت خليج محافظت ميكنيم

  1. وزیر خارجه انگلیس: ایران کشوری سرکش است… از امنیت خلیج محافظت می کنیم

هاموند به «الشرق الأوسط» گفت: تهران باید «سیاست حمایت از تروریسم» را متوقف کند * ما برای حل و فصل بحران سوریه نیازمند امتیازاتی از ایران و روسیه هستیم
  • وزیر خارجه انگلیس طی گفتگو با «الشرق الأوسط» - عکس از جیمز هانا
  1. وزیر خارجه انگلیس طی گفتگو با «الشرق الأوسط» – عکس از جیمز هانا
  2. فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس تأکید کرد که بریتانیا با تروریسمی که ایران از طریق چند گروه از آن حمایت می کند، کنار نخواهد آمد. وی تأکید کرد: «ایران کشوری است که باید به طور طبیعی در منطقه نفوذ داشته باشد، اما اگر سعی کند نفوذ خود را از طریق حمایت از تروریسم تحمیل کند، کشوری سرکش خواهد ماند».
  3. هاموند روز گذشته در مصاحبه ای طولانی با «الشرق الأوسط» که در دفتر وی در مقر وزارت خارجه انگلیس در لندن صورت گرفت، به شرح تصور لندن در برخورد با تهران در مرحله آینده پس از توافق هسته ای پرداخت و بر «استراتژی طولانی مدت» حمایت از امنیت خلیج تأکید کرد.
  4. هاموند توضیح داد: «تا زمانی که برنامه هسته ای معلق باشد غیر ممکن است که جامعه بین المللی به شکلی عملی به راه خود با ایران ادامه دهد. پس از امضای این توافق، بر مبنای این که ایران به موجب این توافق به تعهدات خود پایبند باشد، این امکان وجود خواهد داشت که جامعه بین الملل درباره مسائل دیگری از جمله دخالت در امور دیگر کشورهای خلیج، با ایران تعامل کند». وی با تأکید بسیار گفت: «ما در کنار شرکای خلیجی خود برای مقابله با دخالت های ایران در امور داخلی آ نها و حمایت از تمامیت ارضی کشورهای خلیجی خواهیم ایستاد». وی همچنین به ضمانت های ملموس نظامی در این رابطه اشاره کرد.

  • وزیر خارجه انگلیس ابراز امیدواری کرد که ایران سیاست های دخالت در امور منطقه ای و حمایت از گروه هایی که آن ها را «تروریستی» توصیف کرد، دست بکشد. اما او اذعان داشت که این امر ممکن است اتفاق نیفتد و اگر اتفاق بیفتد به چند دهه نیاز دارد. اما در خصوص اوضاع سوریه، هاموند تأکید کرد که نمی توان نقش ایران و روسیه را در سوریه نادیده گرفت. هاموند افزود: «البته نقش ایران از لحاظ تاریخی حمایت از رژیم بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) بود، و البته ما رژیم اسد را محکوم می کنیم، و ایمان داریم که سوریه برای پیش روی به سمت جلو، نیازمند روند فوری انتقال سیاسی است. اما چه بخواهیم و چه نخواهیم، واقعیت است که ایران و روسیه بازیگرانی مهم و با نفوذ در سوریه هستند». وی توضیح داد: «بهترین روش برای رسیدن به تغییر در سوریه، به این بستگی دارد که روسیه و ایران را متقاعد کرد که برای رسیدن به راه حلی مبتنی بر دادن امتیازات، با دیگر بازیگران منطقه ای همکاری کنند». شرق پارسي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر