کل نماهای صفحه

۱۴ آبان ۱۳۹۴

خامنه اي وروحاني تقسيم كار خائنانه عليه مردم متمدن ايران - اظهارات جعفری و بازداشت روزنامه‌نگاران

خامنه اي وروحاني تقسيم كار خائنانه عليه مردم متمدن ايران   اظهارات جعفری و بازداشت روزنامه‌نگاران.



دو روز پیش از این سخنان، محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، از شرایط پس از برجام به عنوان "فتنه چهارم" یاد کرده و آن را "تلاش دشمن برای انحراف افکار عمومی و نفوذ" در ایران خوانده بود.
بیشتر بخوانید: فرمانده سپاه: فتنه چهارم نفوذ در ایران پس از برجام است
جعفری که در دانشگاه تهران سخنرانی می‌کرد، در کنار "فتنه چهارم" از سه رویداد جنگ هشت ساله با عراق، حوادث کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸ و نیز حوادث پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ به عنوان سه فتنه دیگر نام برده بود.
به گفته جعفری، توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران فضای جدیدی ایجاد کرده و این فضا شرایطی دارد که "بستر نفوذ دشمن" در آن باز می‌شود. او هدف این نفوذ را "به انحراف کشیدن مسیر انقلاب" ذکر کرد و افزود که رهبر جمهوری اسلامی مذاکره با آمریکا را "معادل نفوذ" می‌داند. به گفته فرمانده کل سپاه "عمق این خطر هنوز درک نشده" و برای مقابله با آن باید "جلوی برخی کارهای در حال انجام" گرفته شود.
روز سه‌شنبه (۱۲ آبان / ۳ نوامبر)، یک روز پس از سخنان جعفری، برخی رسانه‌های نزدیک به محافل نظامی و امنیتی از بازداشت پنج روزنامه‌نگار خبر دادند که "از عوامل مرتبط به پروژه نفوذ دشمن در کشور" بوده و "با تلاش سربازان گمنام امام زمان" بازداشت شده‌اند.
گفتنی است که این خبر یک روز پس از اعلام دستگیری دو روزنامه‌نگار دیگر یعنی عیسی سحرخیز، و نیز احسان مازندرانی، مدیر مسئول روزنامه "فرهیختگان" منتشر شد. سحرخیز در مهر ۱۳۹۲ پس از تحمل ۵ سال زندان آزاد شده بود. رسانه‌های نزدیک به محافل نظامی و امنیتی، فهرست بلندبالایی از "اتهامات" این دو روزنامه‌نگار را منتشر کرده‌اند.
بیشتر بخوانید: موج بازداشت روزنامه‌نگاران در ایران توسط اطلاعات سپاه، به اتهام "نفوذی آمریکا"
ناظران سیاسی معتقدند که سخنان خامنه‌ای و هشدارهای متعاقب آن از سوی محافل نظامی و امنیتی و نیز بازداشت‌های اخیر در ایران، با انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان که در تاریخ ۷ اسفند برگزار خواهد شد بی‌ارتباط نیست.

برچسب "نفوذ فرهنگی" بر نمادهای آمریکایی در ایران

پس از توافق اتمی، دور جدید آمریکا ستیزی با سخنان آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و متعاقب آن فرماندهان سپاه و سیاستمداران رده پائین‌تر آغاز شد. تاکنون آمار متفاوتی از میزان استفاده ایرانیان از شبکه‌های ماهواره‌ای ارائه شده و طرح‌های بسیاری نیز برای جمع‌آوری آن از پشت‌بام‌ها به اجرا درآمده است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر