علی خامنه‌ای در پیام خود به مناسبت نوروز مسئله پرداختن به اقتصاد را به عنوان اولویت اول کشور خواند.
رهبر ایران گفت که شعار سال 1395 را «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» انتخاب کرده است.
 خامنه ای در پیامی که به مناسبت نوروز و آغاز سال 1395 خطاب به مردم ایران فرستاده، گفته است که اقتصاد را «اولویت اول» کشور، یعنی «در میان مسائل اولویت‌دار، فوری‌ترو نزدیکتر» می‌داند.
او گفته است که اگر دولت و مسئولان گوناگون بتوانند در عرصه اقتصاد به موفقیت برسند امید آن هست که بتوانند بر مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز تاثیر بگذارند و آن‌ها را حل کنند.
خامنه‌ای «اقتصاد مقاومتی» را علاج مشکلات اقتصادی و پاسخ به مطالبات مردم خواندند و افزودند: با اقتصاد مقاومتی می توان به جنگ بیکاری و رکود رفت، گرانی را مهار کرد، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد و فرصتهای بسیاری برای کشور ایجاد و از آنها استفاده کرد.
او شرط دستیابی به این توفیقات را کار و تلاش بر مبنای اقتصاد مقاومتی دانستند و گفتند: گزارشهای دولت نشان می دهد که کارهای وسیعی در این زمینه صورت گرفته اما این کارها، کارهایی مقدماتی و شامل بخشنامه ها و دستورها به دستگاههای مختلف است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رهبر ایران، آیت الله خامنه‌ای در ارزیابی از سالی که گذشت، سال 94 را مشابه سالهای دیگر، آمیزه ای از «شیرینی ها و تلخی ها»، و «فرازها و فرودها» و شامل «فرصتها و تهدیدها» توصیف کرد و گفت: «از تلخیِ «حادثه منا» تا شیرینیِ «راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 7 اسفند» و همچنین «تجربه برجام و امیدهایی که برانگیخت و نگرانی هایی که در کنار آن وجود دارد»، همگی جزء حوادث سال 94 بود».
او همچنین از توافق اتمی ایران با قدرت‌های جهانی بر سر برنامه اتمی این کشور به عنوان تجربه‌ای یاد کرده که در سال گذشته هم امیدها و هم نگرانی‌هایی را برانگیخت.
رهبر ایران در پیام نوروزی سال پیش خود، شعار سال 1394 را "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" اعلام کرده بود.
خامنه‌ای گفته است که سال پیش رو همچون همه سالهای زندگی انسان شامل فرصت‌ها و تهدیدهایی خواهد بود و تلاش‌ها باید بر آن باشد تا از فرصت‌ها استفاده شود و کشور "تفاوت‌های محسوسی" را تجربه کند.
او سپس به امیدهایی اشاره کرده که برای تحقق آن به گفته او باید بی‌وقفه کوشید تا ایران را از "آسیب‌پذیری" خارج کرد.