هویت، نام و مشخصات نزدیک به 22 هزار نفر از اعضای داعش، احتمالا به دست دولت بریتانیا و ائتلاف بین المللی علیه این تشکیلات تندرو افتاده است. یکی از عناصر سابق داعش ادعا کرده که این اطلاعات را در اختیار دارد. در صورت صحت این ادعا، ضربه تشکیلاتی سختی به داعش وارد خواهد شد.

نام های حقیقی و شمارهای تلفن

شبکه بریتانیایی «سکای نیوز» روز چهارشنبه گزارش داد که یک عضو جدا شده داعش، اسناد و مدارک 22 هزار نفر از افراد داعش از جمله نام های حقیقی، آدرس، شمارهای موبایل و ملیت آنها را در اختیار این شبکه قرار داده است.
سکای نیوز گفته که داعشی سابق، پیش از جدا شدن، این اطلاعات را از رئیس پلیس امنیت داخلی گروه به سرقت برده، و در یو اس بی قرار داده و به شبکه تلویزیونی بریتانیایی تحویل داده است. این اطلاعات بوسیله فرمهایی توسط خود افراد داعش جهت پیوستن به این گروه تکمیل شده است.

داعشی ها ناشناس و هسته هایی در غرب

سکای نیوز گفته که برخی از این اسناد، فاش می کند که برخی از افراد گروه داعش در حالی که در اروپا، ایالات متحده، کانادا، خاورمیانه و شمال آفریقا زندگی می کنند، ناشناس بوده اند. این شبکه بریتانیایی مقامات این کشور را از وجود این اسناد با خبر کرده است.
یکی از این تصاویر، که سکای نیوز منتشر کرده، شامل 23 جای خالی است که باید با نام، نام خانوادگی، نام مستعار، نام مادر، گروه خونی، تاریخ تولد، ملیت و وضعیت تاهل، شماره تلفن، کار سابق وی، مهارت، مدرک تحصیلی و تاریخ ورود به سوریه، پُر شود.