کل نماهای صفحه

۲۰ اسفند ۱۳۹۴

سپاه قدس و قاچاق سلاح ومواد منفجره توسط واحد 190نیروی سپاه قدس با هواپیما یا کشتی ویا قطارهای مسافربری وباری(3)

سپاه قدس و قاچاق سلاح ومواد منفجره توسط واحد 190نیروی  قدس با هواپیما یا کشتی ویا قطارهای مسافربری وباری(3)

در قسمت دوم به  شیوه حمل سلاح با کانتینر اشاره کردیم

معمولا اسلحه های قاچاقی در یک جعبه در کانتینر قفل شده قرار می گیرد برای معمولی جلوه دادن دور تا دور آن را از کالاهای معمولی پر میکند. جهت پیدا کردن اسلحه استتاری، باید کانتینر را باز کرد و چند تن اجناس معمولی را از آن خارج کرد تا به اسلحه رسید.
یک نمونه آنرا در زیر خواهید دید
 

دادگاهی در نيجريه، يک «عضو سپاه پاسداران» را به قاچاق اسلحه، متهم کرد 

در این قسمت (قسمت سوم) میخواهیم به شیوه قاچاق سلاح از طریق سواستفاده از کشتی ،هواپیما وقطارهای مسافربری بپردازیم که واحد 190 سپاه تروریستی قدس مستمرا برای مخفی کاری وعادی سازی وپوش این شیوه را بکار میگیرد
نمونه اول

روزنامه ایتالیایی "ستامپا" به نقل از سرویس اطلاعاتی عربستان نوشت که ایران از پروازهای مسافربری برای تحویل سلاح به سوریه استفاده می کند.


روزنامه ایتالیایی "ستامپا" به نقل از سرویس اطلاعاتی عربستان نوشت که ایران از پروازهای مسافربری برای تحویل سلاح به سوریه استفاده می کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، طبق داده های ماموران واحد ویژه سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی که با هدف پیگیری از منابع تحویل اسلحه به سوریه تاسیس شد، ایران از هواپیماهای شرکتهای "ایران ایر"، "ماهان ایر" و "یاس ایر" برای تحویل سلاح ها استفاده می کند.
اسلحه از طریق پروازهای مستقیم تهران- دمشق و تهران-بیروت، و همچنین از اروپا، به ویژه از فرودگاه های آلمانی تحویل می شود.
این روزنامه اشاره می کند که مقامات عربستان سعودی به تعدادی از کشورهای اروپایی اطلاعات جمع آوری شده خود را داده اند و خواسته اند که در فرودگاه ها بار و چمدان مسافران ایرانی به طور کامل بازرسی شود.
نمونه دوم
از ماه‌ها پیش گزارش‌های متفاوتی در مورد ارسال اسلحه از ایران به سوریه منتشر شده که مسئولان جمهوری اسلامی آنها را بی‌اساس خوانده‌اند. خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه (۳۰ شهریور/ ۲۰ سپتامبر) نوشت، به نسخه‌ای از گزارش محرمانه‌ی یکی از سازمان‌های اطلاعاتی غربی دست یافته که از ابعاد کمک‌های تسلیحاتی و نظامی تهران به رژیم بشار اسد پرده برمی‌دارد.
عراق گذرگاه ارسال تجهیزات نظامی به سوریه
رویترز به نقل از این سند محرمانه می‌نویسد، ایران از طریق عراق و
با استفاده از هواپیماهای مسافربری تقریبا روزانه ده‌ها تن تجهیزات نظامی و "تعداد زیادی از اعضای سپاه پاسداران" را به سوریه می‌فرستد.
بنابراین گزارش ارسال اسلحه و مهمات از ایران برای تجهیز ارتش سوریه و شبه‌نظامیان حامی حکومت بشار اسد و حمایت آنها در سرکوب مخالفان انجام می‌شود. گفته می‌شود ایران از راه‌های زمینی عراق (کامیونهای مخصوص) نیز برای این منظور استفاده می‌کند.
  به نوشته‌ی رویترز در گزارش اطلاعاتی یاد شده ادعا می‌شود میان مقام‌های ارشد بغداد و تهران توافق‌هایی صورت گرفته که فرستادن تجهیزات نظامی به سوریه از طریق عراق را ممکن می‌کند.
نمونه سوم 
تلویزیون آلمان: ایران با هواپیماهای مسافربری سلاح صادر می‌کند افزایش نگرانی‌ها نسبت به هواپیماهای ایرانی
به موجب گزارش خبرگزاری ots، «استفاده از هواپیماهای مسافربری برای مقاصد نظامی» نگرانی‌های امنیتی نسبت به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی را افزایش داده است.
منابع اطلاعاتی آلمان می‌گویند ایران می‌تواند از همین طریق مهمات و مواد منفجره به اتحادیه اروپا منتقل کند تا احتمالا در آنجا برای مقاصد تروریستی به کار گرفته شود.
در حال حاضر تنها ایرباس‌های جدیدتر "ایران ایر" که سه هواپیمای EP-IBA و EP-IBC و EP-IBK را نیز شامل می‌شوند مجاز هستند وارد حریم هوایی اتحادیه اروپا شوند.
نمونه چهارم  حمل سلاح با استفاده از هواپیماهای باری

فرود اجباری هواپیمای ایرانی مظنون به حمل سلاح

ترکیه یک هواپیمای باری ایران به مقصد سوریه را مجبور به فرود در فرودگاه دیاربکر کرد. این هواپیما مظنون به حمل سلاح و مواد هسته‌ای است.
نمونه‌ای از هواپیمای روسی ایلیوشین متعلق به ایران

نمونه‌ای از هواپیمای روسی ایلیوشین متعلق به ایران
در نیمه‌شب سه‌شنبه (۱۵ مارس/ ۲۴ اسفند) یک هواپیمای باربری جمهوری اسلامی ایران از مبدأ تهران به هنگام عبور از حریم هوایی ترکیه مجبور به فرود شد. مقصد این هواپیما سوریه بوده است.
مقام‌های امنیتی ترکیه می‌گویند که این اقدام به دستور وزارت خارجه ترکیه صورت گرفته است، زیرا مقامات این کشور مظنون بوده‌اند که هواپیمای باری ایرانی، حامل تسلیحات و مواد هسته‌‌ای است. این هواپیما با کمک جنگنده‌های اف۱۶ نیروی هوایی ترکیه در فرودگاه دیاربکر فرود آمده است.
یک مقام وزارت خارجه ترکیه که به دلیل حساس بودن مسئله نخواسته نامش فاش شود، به خبرگزاری رویترز گفت که این حق قانونی ترکیه است که محموله‌ی هواپیما و مدارک شناسایی سرنشینان و مسافران را بازرسی کند.
به گزارش شاهدان عینی، این هواپیما از نوع روسی "ایلیوشین ۶۲" با نوشته‌هایی به زبان عربی یا فارسی بر روی آن در فرودگاه دیاربکر پارک شده است. هواپیما در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی به زمین نشسته است.
هم‌اکنون کارشناسان ترکیه در حال بازرسی محموله‌ی هواپیما هستند. در مورد نتیجه‌ی بازرسی خبری انتشار نیافته است.
هواپیمای باری ایرانی قرار بوده است محموله‌ی خود را به فرودگاه شهر "آلِپو" واقع در شمال سوریه برساند.
جمهوری اسلامی ایران همواره متهم بوده که از طریق سوریه تسلیحات به حزب‌الله در لبنان و سازمان افراطی حماس در نوار غزه ارسال می‌کند.
نمونه دیگر
۵۰ تن تسلیحات ایرانی در کشتی ضبط‌شده توسط اسرائیل
واحدهای ویژه ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه (۱۵ مارس) یک کشتی حامل تسلیحات را که در حال عبور از دریای مدیترانه بود، متوقف کردند. ارتش اسرائیل می‌گوید که کشتی "ویکتوریا" حامل ۵۰ تن سلاح بوده است. این کشتی برای بازرسی به بندر اسرائیلی "اشدود" واقع در شمال نوار غزه هدایت شده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سربازان اسرائیل محموله‌های پرشمار تسلیحات و مهمات را به خارج از کشتی منتقل کرده‌اند. در این بسته‌ها در کنار ده‌ها هزار فشنگ سلاح‌های کوچک، ۲۳۰ قبضه خمپاره‌ی ۱۲۰ میلیمتری، بیش از ۲ هزار خمپاره‌ی ۶۰ میلیمتری و شش موشک ضدکشتی سی۷۰۴ چینی یافت شده است.
این کشتی از جمله حامل دو موشک‌انداز و یک سیستم رادار پیشرفته‌ی برای ردگیری هدف و هدایت موشک بوده است. موشک‌های کشف شده دارای برد ۳۵ کیلومتری بوده‌اند.
مقام‌های اسرائیل می‌گویند که کشف سلاح‌های جمهوری اسلامی ایران که برای سازمان حماس در نوار غزه بوده است، بسیار هشدارآمیز است.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که از محموله‌ی تسلیحات بازدید کرده است، در این زمینه گفت: «این سلاح‌های مرگبار از ایران می‌آیند که از طریق سوریه برای گرو‌ه‌های ترور در نوار غزه فرستاده شده‌اند.»
مطالب مرتبط به کارهای تروریستی وحمل غیر مجاز سلاح برای سوریه ونیروهای تروریستی در منطقه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر