کل نماهای صفحه

۱ فروردین ۱۳۹۵

مخازن عظیم سلاح ارتش سوریه در دست داعش با فیلم

مخازن عظیم سلاح ارتش سوریه در دست داعش با فیلم


‎گزارش جنگ در سوریه و عراق‎'s photo.


۱.۷ میلیون فشنگ اسلحه سبک، ۲۸۰ هزار فشنگ تیربار، ۹ هزار نارنجک، ۱۵۰۰ گلوله‌ی توپ، ۹۰ موشک ضد تانک، ۴۰ نفربر و زرهی و ۷ موشک زمین به هوا. این دست‌کم بخشی از مهمات و ادوات نظامی است که در پی سقوط زاغه‌ی عیاش در ریف دیرالزور متعلق به تیپ ۱۳۷ ارتش سوریه و تیپ ۱۰۴ گارد بعث به دست جنگجویان داعش افتاده است. در زمان حمله‌ در ۲۱ ژانویه ارتش سوریه ادعا کرده بود که مخازن را قبل از عقب‌نشینی به کلی تخلیه کرده است اما با فیلمی که دو روز پیش توسط داعش منتشر شده دیده می‌شود که تقریبا مهمات به کلی دست‌نخورده رها شده‌اند.
انتشار این تصاویر بار دیگر نشان می‌دهد که چگونه یکی از از اصلی‌ترین منابع تامین سلاح داعش در جنگ‌های این نیرو در دو سال اخیر، مخازن مهمات ارتش سوریه است. در حقیقت داعش برای تغذیه‌ی دستگاه جنگ سراسری خود در دو کشور به مقادیری از سلاح و مهمات محتاج است که در اختیار هیچ گروهی در سوریه نیست مگر دولت این کشور. در نتیجه با حملات هدفمند به زاغه‌های مهمات و با علم به این نکته که سربازان ارتش به سادگی انبارها را تسلیم آنان می‌کنند، این گروه تروریستی مهمات ماه‌ها جنگ شبه‌نظامیان خود را تامین می‌سازد.
در واقع این ماهیت غالب درگیریهای داعش با ارتش سوریه است که ارتباطی با گرفتن زمین یا فتح خاک ندارد، بلکه در اصل به منظور تصرف پایگاه‌های نظامی و ربودن انبار عظیم مهمات دولتی انجام می‌پذیرد.
پیشتر تصاویر تسلیم کردن زاغه مهمات تدمر توسط ارتش سوریه به داعش را اینجا دیده بودید:
https://goo.gl/msZ8KA
تصاویر بیشتر و آنالیز فنی مهمات در حادثه اخیر را در لینک زیر ببینید: http://goo.gl/3CIzdU
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر