کل نماهای صفحه

۲۲ اسفند ۱۳۹۴

چرا نیروی تحصیلکرده، تهدید امنیتی است؟

لینک به منبع
8 میلیون نیروی تحصیلکرده به جای فرصت به تهدید امنیتی بدل شده است
این روزها در دوران پس از سرکشیدن جام زهر اتمی و به‌ویژه پس از نمایش انتخابات بسیاری از خواسته‌های به‌حق جوانان، روی میز کارگزاران رژیم آمده است. یکی از مبرم‌ترین این خواسته‌ها، اشتغال و حل بحران بیکاری است. کافی است یک جستجو در فضای مجازی بزنید و با انبوهی هشدارهای آخوندها و کارگزارانشان در رابطه بحران بیکاری مواجه شوید. از جمله روزنامه حکومتی مردم‌سالاری18اسفند در این رابطه می‌نویسد: «رکود حاکم بر اقتصاد کشور تشدید خواهد شد، بیکاری افزایش خواهد یافت و معلوم نیست که خیل آسیب‌دیدگان از وضعیت اقتصادی کشور، در آینده چه واکنشی نسبت به وضعیت نابسامان زندگی خود نشون بدهند. »
یا روزنامه حکومتی وطن امروز می‌نویسد «دولت یازدهم که بیش از 2ساله با «حلوا حلواکردن» برجام و توافق و مذاکره، فقط حرف از رونق اقتصادی و افزایش اشتغال می‌زند، در عمل نه به جیب مردم و نه به چندمیلیون فارغ‌التحصیل بیکار توجهی ندارد، ... . آمارها نشون می‌دهد سیل بیکاری و غیرفعالی ۸.۶ میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی، بازار کار را تهدید می‌کند و امروز ۷۳۰ هزار نفر با مدرک فوق‌لیسانس و دکترا خانه‌نشین هستند»..
بحران بیکاری آن‌قدر جدی است که آخوند روحانی هم در نشست خبری خود در سفر استانی به یزد در این رابطه این چنین مورد سؤال قرار گرفت:
«سوالی که جنابعالی مطرح کردید مسأله اشتغال، مسأله مهم کشور ما هست یعنی همه استانها و سراسر کشور یک معضل بزرگ دارند مسأله بیکاری هست مخصوص نسل جوان ما عزیزانی که از دانشگاهها فارغ‌التحصیل می‌شوند به هر حال هر سال یک رقمی حدود 700هزار، 800هزار نفر از دانشگاههای ما از مراکز علمی و آموزشی ما فارغ‌التحصیل می‌شوند و اینها نیاز به شغل دارند و باید مشغول به‌کار بشوند». (تلویزیون رژیم 17اسفند94)
آخوند روحانی سؤال را با خود سؤال جواب می‌دهد و هیچ‌گونه راه‌حلی برای این بحران ارائه نمی‌کند. البته این بحران فقط روی میز دولت آخوند روحانی نیست، بلکه در مجلس ارتجاع هم نسبت به این بحران فزاینده هشدار می‌دهند. در نمونه اخیر نقوی حسینی در جلسه 16اسفند مجلس ارتجاع گفت: «خوب همان جور که مسحضرید و معاون رئیس‌جمهور هم در مصاحبه خودشون اعلام کردند ما چیزی در حدود 8 میلیون بیکار در کشور داریم این یعنی یک چهارم نیروی کار کشور، یک سوم نیروی کار کشور بیکار هستند، تازه‌یین 8 میلیون نفر بقول معاون اول رئیس‌جمهور مشمول بیکاران آشکار هست که قطعا ما بخش عمده‌ای از بیکاران پنهان رH هم داریم». (رادیو رژیم 16اسفند94)
اما این همه هشدار برای چیست؟! پاسخ را از روزنامه حکومتی جوان نقل می‌کنیم. خبرنگار ارگان بسیج ضد‌مردمی در رابطه با بحران بیکاری و پتانسیل این لشکر میلیونی می‌نویسد: «امروز اصالت به رانت است و نتیجه این نوع تفکر بی‌توجهی به نیروی انسانی است تا جایی که 8 میلیون نیروی تحصیلکرده به جای فرصت به تهدید امنیتی بدل شده است».
آری، واقعیت این است که هشدارهای کارگزاران رژیم از بابت تهدید امنیتی است که از جانب لشکر میلیونی بیکاران و نیروی تحصیل کرده جوان حس می‌کنند، تهدیدی که روز به روز به‌ویژه در شرایط پسابرجام و بعد از نمایش انتخابات بر شدت درجه انفجاری اون اضافه شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر