کل نماهای صفحه

۲۸ اسفند ۱۳۹۴

خبر فوری- مظنون اصلی ترورهای پاریس دستگیر شد

مظنون اصلی ترورهای پاریس دستگیر شد

چهار ماه پس از ترورهای پاریس که به مرگ بیش از ۱۳۰ نفر انجامید، صلاح عبدالسلام، یکی دیگر از عوامل این ترورها در بروکسل دستگیر شد. عملیات پلیس پس از یافتن اثر انگشت عبدالسلام در محله‌ای در بروکسل شروع شد.


صلاح عبدالسلام که ۲۶ سال سن دارد و پلیس در تعقیب او بود روز جمعه (۱۸ مارس/ ۲۸ اسفند) در محله مولنبک بروکسل به دام پلیس افتاد و بازداشت شد.
به گزارش خبرگزاری بلژیک، پلیس عملیات گسترده روز جمعه برای دستگیری عبدالسلام را پس از آن آغاز کرد که اثر انگشت او در یکی از خانه‌هایی یافته شد که سه روز پیش مورد تفتیش پلیس قرار گرفت.
عملیات سه روز پیش در پی تلاش نیروهای امنیتی بلژیک برای یافتن عاملان ترورهای پاریس در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ آغاز شد که ۱۳۰ کشته بر جای گذاشت.
بیشتر بخوانید: در درگیری بروکسل یک مظنون ترورهای پاریس کشته شد
برخی از عاملان ترورهای پاریس در منطقه بحران‌زده‌ شهر بروکسل به نام مولنبک زندگی می‌کردند و پلیس از مشخصات و گرایش‌های افراطی آن‌ها مطلع بوده است.
از نوامبر ۲۰۱۵ بدین سو ۱۱ نفر از سوی نیروهای امنیتی بلژیک دستگیر شده‌اند که ۸ تن از آن‌ها هنوز در بازداشت تحقیقاتی به سر می‌برند.
بیشتر بخوانید: شمار قربانیان حملات پاریس به ۱۲۹ تن افزایش یافت
دادستانی بلژیک بر خلاف دفعات قبل اخباری در باره آغاز عملیات گسترده روز جمعه برای دستگیری عبدالسلام منتشر نکرد. ولی یکی از روزنامه‌های بلژیک نوشته است که در طول عملیات صدای شلیک گلوله به گوش می‌رسید و مردی دیده شد که بر روی زمین دراز کشیده بود.
خبرهای تازه از مجروح‌شدن عبدالسلام از ناحیه پا و دستگیری یکی از همراهان او حکایت دارد.
عبدالسلام یکی از مظنونان اصلی ترورهای پاریس در نوامبر سال گذشته به شمار می‌رفت. او ظاهرا تروریست‌هایی را که در برابر سالن کنسرتی در پاریس خود را منفجر کردند با اتوموبیل به این مکان برده بود و بعدا خودش با دیگر مظنونان به بلژیک گریخته بود
از دویچه وله فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر