کل نماهای صفحه

۳ تیر ۱۳۹۷

مصطفی حامد تاریخ نگار القاعده چطور از ایران دست به تبلیغات می‌زند

همکاری ایران و القاعده –  مصطفی حامد تاریخ نگار القاعده چطور از ایران دست به تبلیغات می‌زند

 Ù†ØªÛŒØ¬Ù‡ تصویری برای مصطفی حامد تاریخ نگار القاعده
مصطفی حامد معروف به ابو الولید المصری، شناخته شده‌ترین تاریخ نگار القاعده است و در لیست سیاه وزرات خزانه‌داری آمریکا قرار دارد. وی از چند ماه پیش اظهارنظر برای گروه‌های افراطی را از تهران از طریق وبسایتی به نام «مافا» آغاز کرده است. این خود گواهی بر همکاری رژیم ایران و القاعده و ایجاد تسهیلات برای اعضای آن است. امری که از ۱۱سپتامبر سال ۲۰۱۱بیش‌ از‌پیش برملا شده است.

ابو الولید دوست اسامه بن‌لادن و ایمن الظواهری رهبران القاعده است. او با میل خودش در سال ۲۰۱۶قطر را به اتفاق خانواده‌اش ترک کرد و برای زندگی به تهران رفت.
ابو الولید همچنین پدر همسر سیف العدل است. او طی سال‌های ۱۹۹۸تا ۲۰۰۱گزارشگر شبکه خبری الجزیره در قندهار بود و پس از حملات تروریستی یازدهم سپتامبر در سال ۲۰۰۲به همراه خانواده‌اش به ایران رفت تا همراه گروه دیگری از فرماندهان القاعده و اعضای خانواده بن‌لادن در آن جا زندگی کنند.

ایران مکانی امن برای مصطفی حامد تاریخ نگار القاعده
گفته می‌شود رژیم ایران ابو الولید، سیف العادل و محمد اسلامبولی، برادر خالد اسلامبولی ترور کننده انور سادات رئیس‌جمهوری پیشین مصر، را در سال ۲۰۱۰از حبس خانگی آزاد کرد.
ابو الولید، سیف العدل و اسلامبولی طی حکومت نظامی پس از انقلاب ۲۵‌ژانویه مصر و قدرت گرفتن اخوان المسلمین به این کشور بازگشتند. بعد از مدتی آنها راهی ترکیه، قطر و دوباره ایران شدند.

راه‌اندازی وبسایت در ایران توسط مصطفی حامد
ابو الولید می‌گوید فعالیت وبسایت «مافا» را پس از بازگشت به ایران از سال ۲۰۰۹آغاز کرد تا حرف هایش را آن جا انعکاس داده و شش کتاب درباره تاریخ افغانستان و اعراب طی دوره جهاد علیه شوروی را منتشر کند.
او می‌گوید آزادی موجود در ایران به او اجازه انتشار افکارش از طریق «مافا» را می‌دهد.

فعالیتهای فرهنگی مصطفی حامد در تهران
ابو الولید از سال ۱۹۹۳در افغانستان زندگی می‌کرد تا این‌که منزلش در هرات را به همراه جنگجویان تاجیک به قصد ایران ترک کرد.
او اکنون در تهران زندگی می‌کند و برای «نشریه الصمود» وابسته به امارات اسلامی افغانستان می‌نویسد. او همچنین نگارش کتاب «جنبش اسلامی و جنگ آب» را در تهران به اتمام رساند.

همکاری ایران و القاعده در نقل و انتقال به کشورهای دیگر؛ واکنش به اظهارات جواد لاریجانی


همکاری ایران و القاعده در نقل و انتقال به کشورهای دیگر؛ واکنش به اظهارات جواد لاریجانی



همکاری ایران و القاعده – روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر