کل نماهای صفحه

۳ تیر ۱۳۹۷

همکاری ایران و القاعده –  - آمریکا، محکومیت نقش رژیم ایران در تسهیل حملات ۱۱سپتامبر

همکاری ایران و القاعده –  آمریکا، محکومیت نقش رژیم ایران در تسهیل حملات ۱۱سپتامبر


واشنگتن فری بیکن نوشت:‌ دولت دونالد ترامپ نقش رژیم ایران در تسهیل حملات یازده سپتامبر را محکوم می‌کند.
بنا‌ به اظهارات ارائه شده به واشنگتن فری بیکن، وزارت‌خارجه آمریکا ۲۲خرداد۹۷گفت توضیحات یک مقام ارشد (رژیم) ایران در مورد ارتباط سفر مهاجمان تروریست یازده سپتامبر، را به‌عنوان پذیرش تقصیر تسهیل حملات تروریستی بر روی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک می‌داند.
مقامات ایرانی هفته گذشته در یک مصاحبه ساختار شکن پذیرفتند که دولت آنها به رد گم کردن و پوشاندن مسیرهای شبه‌‌نظامیان القاعده که نهایتاً برای انجام حملات یازده سپتامبر رفته بودند کمک کرده است.آمریک
محمد جواد لاریجانی دستیار امور بین‌المللی در قوه قضاییه در اظهاراتی که از تلویزیون دولتی ایران پخش شد اعتراف کرد که مقامات اطلاعاتی ایران به‌طور سری به تأمین عبور مهاجمان القاعده و دادن پناهندگی به آنها کمک کرده‌اند.
از لاریجانی نقل‌قول شده است که گفته است« دولت ما موافقت کرد که پاسپورتهای برخی از آنها را مهر نزند زیرا آنها برای دو ساعت در پروازهای ترانزیت بودند و آنها پروازهای خود را بدون آن که پاسپورتهای آنها مهر بخورد از سر گرفتند. هر چند تحرکات آنها تحت نظارت کامل اطلاعات ایران بود».
بعد از آن که گزارشات اولیه در سراسر رسانه‌های اجتماعی منتشر شد مقاماتی که منافع این کشور (رژیم ایران) را در سازمان ملل نمایندگی می‌کنند تلاش کردند تا اظهارات لاریجانی را مجدداً توصیف کرده و گفتند ترجمه‌ها مورد سوء‌استفاده قرار گرفته است.
وزارت‌خارجه(آمریکا) در اظهاراتی که برای فری بیکن ایراد شد گفت این اظهارات پذیرش آنچه را که دولت آمریکا مدتها معتقد بود که (رژیم) ایران به مهاجمان القاعده کمک کرده و عبور آنها از خاورمیانه را تسهیل کرده است، نشان می‌دهد.

همکاری ایران و القاعده – وزارت‌خارجه آمریکا

یک مقام ارشد وزارت‌خارجه به فری بیکن گفت« ما می‌دانیم که مقامات ایران آنچه پیش از این در گزارش کمیسیون یازده سپتامبر مستند شده بود را تأیید کرده‌اند که مقامات ایرانی در مخفی کردن سفر اعضای القاعده که از طریق ایران در مسیر به کشورها منطقه و از کشورهای منطقه کمک کرده بودند که از جمله شامل مهر نزدن ایران به پاسپورتهای آنها بوده است»‌.
این مقام گفت: «این اعمال یک بار دیگر ماهیت رسوای رژیم ایران را نشان می‌دهد و سند دیگری از نقش شرورانه این رژیم در جهان است».
این مقام گفت دولت ترامپ در جبهه‌های مختلفی برای مقابله با حمایت (رژیم) ایران از تروریسم کار می‌کند و در تشدید فشار بر این رژیم تردید نخواهد کرد.
این مقام گفت: «دولت ترامپ مصمم است تا با رفتار بی‌ثبات کننده ایران مقابله کند و به افزایش فشار بر این رژیم برای تغییر رفتارش ادامه خواهد داد».
موضعگیری دولت ایالات متحده آمریکا در پی اظهارات جنجال برانگیز روز ۹خرداد ۹۷محمد جواد لاریجانی، معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق‌بشر قضاییه خامنه‌ای در مصاحبه با شبکه ۲تلویزیون حکومتی ایران است که، ضمن صحبت درباره خروج آمریکا از توافق اتمی برجام، به همکاری رژیم ایران با القاعده اشاره کرده بود. او از جمله گفت: رژیم متبوعش برای نقل و انتقال عناصر القاعده و جابه‌جایی‌های آنها از مبادی مختلف به کشورهای دیگر از طریق خاک ایران، به آن گروه کمک می‌کرده است













هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر