کل نماهای صفحه

۴ تیر ۱۳۹۷

همکاری ایران و القاعده - مجلهٔ آتلانتیک: ابعاد گسترده روابط القاعده با رژیم آخوندی به‌عنوان بانکدار مرکزی تروریسم

همکاری ایران و القاعده - مجلهٔ آتلانتیک: ابعاد گسترده روابط القاعده با رژیم آخوندی به‌عنوان بانکدار مرکزی تروریسم


مجله آتلانتیک چاپ آمریکا ۱۹آبان ۹۶در گزارشی پیرامون روابط القاعده با رژیم آخوندی به‌عنوان بانکدار مرکزی تروریسم نوشت: رئیس شورای شریعت در سازمان القاعده از گذرگاه تفتان در بلوچستان ِ پاکستان وارد ایران شد و با قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس رژیم ایران دیدار کرد.

مجله «آتلانتیک» در بخشی ار گزارش مشروح و تحلیلی خود درباره چگونگی گسترش همکاری و رابطه القاعده و رژیم آخوندی می‌نویسد: سپاه قدس طی طرحی به فرماندهان القاعده پناهگاه امنی داد. در مرحله اول زنان و دختران اعضای القاعده و در ادامه صدها داوطلبی که به این تشکیلات پیوسته بودند به ایران آمدند. زنان در یک هتل مجلل در خیابان طالقانی در تهران اسکان داده شدند و افراد القاعده در هتل دیگری در همان خیابان مستقر شدند. مقامهای رژیم ایران به میهمانان خود یعنی افراد القاعده مدارک جعلی برای سفر به‌عنوان پناهندگان عراقی دادند و به برخی از آنها نیز در سفر به کشورهای دیگر و استقرار در آن کمک کردند.

در تابستان ۲۰۰۲فرماندهان بلندپایه القاعده از جمله سیف العدل، ابومحمد المصری و ابومصعب السوری به‌تدریج وارد خاک ایران شدند.

آتلانتیک بر اساس سند ۱۹صفحه‌یی مربوط به گزارش یکی از فرماندهان القاعده نوشت: شورای نظامی القاعده که در ایران بازسازی شد، اولین عملیاتش را در ریاض با انفجار سه مجتمع مسکونی در سال ۲۰۰۳انجام داد که در جریان آن ۳۵تن از جمله ۹تن از اتباع آمریکایی به‌قتل رسیدند.....



همکاری ایران و القاعده –  - آمریکا، محکومیت نقش رژیم ایران در تسهیل حملات ۱۱سپتامبر

همکاری ایران و القاعده –  


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر