کل نماهای صفحه

۳ تیر ۱۳۹۷

همکاری ایران و القاعده – روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی


همکاری ایران و القاعده – روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی


قسمتی از واکنش روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی ۲تیر۹۷در رابطه با اعتراف جواد لاریجانی در نقل و انتقال اعضای القاعده به کشورهای دیگر:

«محمدجواد لاریجانی در گفتگوی ویژه خبری در بخش‌هایی از سخنان خود که مورد توجه این رسانه قرار گرفته گفته است: "گزارش کمیسیون یازده سپتامبر که یک گزارش تفصیلی است و شخصیتهایی مثل لی‌همیلتون و امثال این‌ها ریاست این کمیسیون را برعهده داشتند، در صفحات فکر کنم ۲۴۰یا ۲۴۱این گزارش، دو یا سه صفحه راجع به ایران است. یک سؤال مطرح کردند که ایران در این قضایا چه نقشی می‌توانسته داشته باشد؟ مجموعه گزارشهایی بود که این عناصر القاعده که از عربستان که می‌خواستند بروند افغانستان یا جای دیگری، این‌ها با پرواز‌ها یا زمینی می‌آمدند، دم مرز تقاضا می‌کردند که شما مهرتان را توی پاسپورت ما نزنید، چون اگر دولت عربستان بفهمد ما ایران آمدیم، ما را اذیت می‌کند. بعضی از این‌ها را هم دولت ما قبول می‌کرد مهر نزند، چون ترانزیت بودند، دو ساعت بودند بعد رد می‌شدند می‌رفتند، ولی اطلاعات آمد و رفتشان را داشتند.

فری‌بیکن با اشاره به گفتگوی لاریجانی نوشت: "هفته گذشته مقامات ایران در یک مصاحبه مهم، اذعان کردند که دولت‌شان به پنهان و مبهم کردن مسیر‌های (سفر) نظامیان القاعده، که نهایتاً حملات ۱۱سپتامبر را انجام دادند، کمک کرده است". این وبگاه مدعی شد: "این اظهارات، بیانگر این است که مقامات بلندپایه ایران برای نخستین بار به کمک به القاعده و ایفای نقش مستقیم در تسهیل حملات ۱۱سپتامبر، اذعان کرده‌اند".

وزارت‌خارجه آمریکا به فری‌بیکن گفته اظهارات لاریجانی اعترافی است به آنچه دولت آمریکا برای مدت طولانی مطرح کرده است. یعنی این‌که ایران به مهاجمان القاعده کمک کرده و عبور آنها از خاورمیانه را تسهیل کرده است.

یک مقام وزارت‌خارجه آمریکا به فری‌بیکن گفت: "ما می‌فهمیم که یک مقام ایرانی آنچه سابقا در گزارش کمیسیون ۱۱سپتامبر ثبت شده را تأیید کرده است. یعنی این‌که مقامات ایران به پنهان کردن (مسیر) سفر اعضای القاعده از ایران به سوی کشور‌هایی در منطقه، کمک کرده است. از جمله این‌که در گذرنامه آنها (اعضای القاعده) مهر ایرانی نزده‌اند". این مقام مدعی شد که چنین اقدامی، "مدرک" دیگری درباره "نقش شرارت‌بار" ایران در جهان است.»

همکاری ایران و القاعده در نقل و انتقال به کشورهای دیگر؛ واکنش به اظهارات جواد لاریجانی

همکاری رژیم ایران و القاعده
همکاری رژیم ایران و القاعده

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر