حشد الشعبی عراق، ائتلافی که از گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراقی تشکیل شده، دوشنبه 18 ژوئن اذعان کرد که دستکم 22 تن از نیروهایش در منطقه آل بوکمال سوریه کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، حشد الشعبی ایالات متحده را به حمله به منطقه آل بوکمال سوریه واقع در مرز با عراق متهم کرد. این در حالی است که نظام سوریه پیش از این، ائتلاف بین‌الملل به رهبری آمریکا مسئول این حمله دانسته بود؛ اتهامی که ائتلاف آن را رد کرد.
در بیانیه‌ای که حشد الشعبی در این باره صادر کرد، آمده است: «حمله، یک پایگاه ثابت حشد الشعبی از دو لشکر 45 و 46 را که در نوار مرزی با سوریه واقع است را هدف قرار داد. این حمله که با دو موشک هوشمند صورت گرفت، به کشته شدن 22 تن از جنگجویان و زخمی شدن 12 تن دیگر انجامید».
پیش از این دیدبان حقوق بشر سوریه از کشته شدن دستکم 52 تن به شمول 30 جنگجوی عراقی و 16 تن نظامی سوری خبر داده بود. 
ائتلاف بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای، دست داشتن در حمله به آل بوکمال را رد کرد. در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده یا نیروهای ائتلاف، هیچ حمله‌ای به آل بوکمال انجام نداده‌اند».
حشد الشعبی در بیانیه خود، از آمریکا خواسته در این باره توضیح دهد. در این بیانیه آمده که چنین حملاتی در سال‌های اخیر، چندین بار تکرار شد الشعبی در بیانیه خود اعلام کرده است: «از زمان پایان عملیات علیه داعش و تا کنون، با آگاهی فرماندهی عملیات مشترک عراق، نیروهایمان ار نوار مرزی با سوریه مستقر شده‌اند».
این بیانیه افزوده است: «با توجه به طبیعت جغرافیایی منطقه که بیابانی است و علاوه بر آن ضرورت نظامی، نیروهای عراقی پایگاهی در شمال منطقه آل بوکمال در 700 متری مرز عراق، برپا کرده‌اند. این منطقه دارای زیر ساخت‌های لازم است و نزدیک به خط مقدم محل حضور تروریست‌هایی قرار دارد که سعی می‌‎کنند روزنه‌ای برای ورود به خاک عراق بیابند».
حشد الشعبی تاکید کرده است که این حضور، با هماهنگی نظام سوریه صورت گرفته است.