کل نماهای صفحه

۲۴ خرداد ۱۳۹۷

تصویب قطعنامه حفاظت از مردم فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

تصویب قطعنامه حفاظت از مردم فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد



مجمع عمومی سازمان ملل متحد
مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه ۲۳خرداد۹۷قطعنامه حفاظت از مردم فلسطین در مجمع عمومی ملل‌متحد را تصویب کرد.
قطعنامه مجمع عمومی حمایت ۱۲۰کشور شامل روسیه را کسب کرد. تنها ۸کشور به این قطعنامه رأی منفی دادند و بقیه ممتنع بودند.
این قطعنامه اسراییل را به‌خاطر استفاده بیش از حد از زور علیه شرکت کنندگان در یک تظاهرات در مرز نوار غزه محکوم کرد و دستور داد گزینه‌هایی برای تأمین حفاظت بین‌المللی به فلسطینیها در نظر گرفته شود.

آنتونیو گوترز مکانیزم حفاظت از مردم فلسطین ظرف۶۰روز ارائه دهد

در قطعنامه مجمع عمومی ملل متحد از آنتونیو گوترز خواسته شده تا ظرف ۶۰روز راهها و ابزارهای مطمئن شدن از سلامتی، حفاظت و رفاه شهروندان فلسطینی شامل پیشنهادات در رابطه با مکانیزم حفاظت بین‌المللی آنها را ارائه کند...
قطعنامه مجمع عمومی با ابتکار ترکیه و حمایت الجزایر در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد بررسی شد.
گفتنی است پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کویت جهت در نظر گرفتن تدابیری برای حفاظت بین‌المللی از شهروندان فلسطینی در شورای امنیت سازمان ملل‌متحد رأی‌گیری و با رأی منفی ایالات متحده آمریکا، وتو شد.

پیوستن فلسطین به چند توافقنامه و کنوانسیون بین‌المللی

دولت فلسطین طی روزهای اخیر به تعدادی از توافقنامه‌ها و کنوانسیونهای بین‌المللی پیوست که هدف از آنها حفاظت از مردم فلسطین و حقوق آنان است.
صائب عریقات، دبیر کمیته‌ٔ اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» بر پیوستن فلسطین به چند معاهده‌ بین‌المللی تأکید کرد.
عریقات روز جمعه ۱۸خرداد ۹۷به خبرگزاری صوت فلسطین گفت: در پی پیوستن فلسطین به این معاهدات، قوانین کشور بر اساس همسویی با آن تغییر خواهد کرد.
صائب عریقات افزود: محمود عباس رئیس دولت فلسطین با اجرای مصوبات مجلس ملی فلسطین در زمینه‌های حقوق مدنی، سیاسی و حقوق‌بشر می‌کوشد توان فلسطین را به‌عنوان یک دولت کاملاًً مستقل افزایش دهد، و این تلاش‌ها ادامه‌ٔ برنامه‌های راهبردی رهبری فلسطین در دفاع از حقوق ملت فلسطین در سطح بین‌المللی است.
او اشاره کرد که محمود عباس رئیس دولت فلسطین قوانین مجلس ملی فلسطین را در چهار چوب حقوق مدنی، سیاسی و حقوق‌بشر به‌منظور تقویت قدرت دولت فلسطین به‌عنوان دولتی با حاکمیت تمام‌عیار اجرا می‌کند.
اقدام راهبردی رهبری فلسطین در صحنه بین‌المللی از یک طرف برای دفاع از حقوق مردم فلسطین و از طرف دیگر برای امکان پیوستن به دادگاه جنایی بین‌المللی صورت گرفته است. علاوه بر آن برای ادامه تلاشهای دولت فلسطین جهت به عضویت در آمدن کامل در سازمان ملل ‌متحد و حضور در دادگاه عدالت بین‌المللی برای دستیابی به ایده‌های مشورتی بر سر تصمیم دونالد ترامپ حول بیت‌المقدس است.
عریقات افزود رئیس دولت فلسطین توانسته است مواضع دولت فلسطین را بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان کشورهای غیرمتعهد، اتحادیه آفریقا، کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب برای مواجهه با تصمیم های دونالد ترامپ بر سر بیت‌المقدس است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر