کل نماهای صفحه

۲ تیر ۱۳۹۷

 بعد از افشای ویلای فیروز آبادی - ادامه افشاگری درباره ویلاهای مصادره‌ای؛ ویلای بزرگ «علی اکبر ولایتی» کنار کاخ سعدآباد


آقای ولایتی مشاور سیاست خارجی رهبر و از نزدیکان او حساب می شود.
در حالیکه فشار افکار عمومی در روزهای گذشته موجب شد یک مقام ارشد نظامی جمهوری اسلامی، ویلای مصادره ای از رژیم سابق را پس بدهد، افشاگری درباره مالکیت طولانی سایر مقامات حکومت بر خانه های گران‌قیمت که عمدتا به خانواده سلطنتی ایران پیش از انقلاب تعلق داشت، افزایش یافته است.
صبا آذرپیک روزنامه نگار در تهران در توئیتی نوشت بعد از فیروزآبادی و فلاحیان، حالا نوبت ولایتی ست. آن ویلای بزرگ کنار کاخ سعدآباد خریدید؟ چقدر[؟] از چه کسی؟ غصبی ست؟ دوستان اصولگرا آنجا زیاد مراسم روضه رفته اند، می دانند از کدام ویلا حرف می زنیم.
تصویر توئیت خانم آذرپیک
تصویر توئیت خانم آذرپیک
اشاره او به علی اکبر ولایتی، مشاور سیاست خارجی آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران است. آقای ولایتی که شانزده سال وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بود، از سال ۱۳۷۶ مشاور سیاست خارجی رهبر جمهوری اسلامی ایران است و نقش اصلی در مذاکرات پشت پرده پیش از آغاز مذاکرات و توافق هسته ای سال ۱۳۹۴ داشت.
از ابتدای انقلاب، به بهانه رسیدگی به اموال و دارایی های مقامات نظام شاهنشاهی، املاک و خانه های بزرگ آنها در اختیار مقام های ارشد در جمهوری اسلامی قرار گرفت.
یک هفته پیش، برخی سایت های اصولگرا فاش کردند حسن فیروزآبادی، رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در یک ویلای ده هزار متری مصادره ای متعلق به خاندان پهلوی اقامت دارد. بعد از بازتاب این موضوع در فضای مجازی، او اعلام کرد که این ویلا را پس داده است.
برخی می گویند که بعد از برکناری او از سمت رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، عملا دیگر مقام نزدیک به خامنه ای محسوب نمی شود و به همین دلیل خبر داشتن ویلای او فاش شده است. این درحالی است که حتی برخی چهره های مغضوب نظام مثل محمد خاتمی رئیس جمهوری سابق ایران نیز مکان بزرگی در کنار جماران که از مناطق گران تهران محسوب می شود، دارند.
برخی کاربران در فضای مجازی از ویلای علی فلاحیان، وزیر سابق اطلاعات نوشته اند.
اعلام تخلیه این ویلا از سوی فیروزآبادی در حالیست که از سرنوشت بسیاری از بناهای مصادره شده خانواده سلطنتی ایران و چهره‌های سرشناس پیش از انقلاب، که در اختیار مقام‌های پیشین و کنونی ایران قرار گرفت، خبری در دست نیست.
یکی از این بناها، ویلای علی فلاحیان وزیر اطلاعات پیشین جمهوری اسلامی در منطقه پل رومی تهران است، که به گفته یکی از خبرنگاران، آقای فلاحیان آن ویلا را «غنیمت جنگی مسلمانان» خوانده بود.
در پی انتشار خبرهای مربوط به املاک مصادره ای، برخی از کاربران در توئیتر نوشتند املاکی در شمال تهران که در اختیار محمد خاتمی، اکبر هاشمی رفسنجانی و مهدی کروبی قرار گرفت، از املاک مصادره ای پس از انقلاب بوده است.
کاربری در توئیتر نوشته است که ماجرای مصادره پس از انقلاب با پیام آیت الله خمینی آغاز شد، که دستور مصادره اموال خاندان پهلوی و اطرافیان آنها را «به نفع مستمندان و کارگران» صادر کرد.
در روزهای گذشته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در چند توئیت از فساد و «جنایت های رژیم» ایران نوشت. به گفته آقای پمپئو، حکومت ایران پول مردم را صرف حمایت از گروه های تروریستی مثل حماس و حزب الله کرده، این در حالی است که مردم با مشکلاتی مواجه هستند.
این در حالیست که این املاک هم اکنون در اختیار تعدادی از مقامات و نهادهای حکومتی قدرتمند قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر