کل نماهای صفحه

۱۰ شهریور ۱۳۹۷

پنتاگون، تنظیم رزمایشهای جدید برای مقابله با تهدیدات رژیم ایران

پنتاگون، تنظیم رزمایشهای جدید برای مقابله با تهدیدات رژیم ایران

رزمایش آمریکا - آرشیو
رزمایش آمریکا - آرشیو
تارنمای المانیتور ۸شهریور ۹۷در مطلبی بقلم جک دچ خبرنگار امور پنتاگون خود نوشت ارتش آمریکا تغییراتی را در رزمایش های خود در خاورمیانه می‌دهد تا به نگرانی نسبت به تهدید فزاینده رژیم ایران واکنش نشان بدهد.

مقابله با تهدیدات احتمالی رژیم ایران
این رسانه نوشت، ارتش آمریکا قبل از این‌که وارد منازعه نظامی در خاورمیانه شود، در رزمایشهای خود تغییراتی وارد کرده است تا آمادگی مقابله با تهدیدات احتمالی از جانب رژیم ایران را تمرین کند.
پنتاگون در گزارش تیرماه ۹۷خود به کنگره گفته بود که برای برخورد با تهدیدات چند بعدی جنگ در منطقه خاکستری تغییر اتی در برنامه‌هایش خواهد داد. اگر چه در این گزارش نامی از ایران برده نشده است اما واژه منطقه خاکستری اغلب به تاکتیکهای رژیم ایران مرتبط بوده است.

ایجاد ائتلاف منطقه‌ای علیه شبه‌‌نظامیان نیابتی رژیم ایران
این گزارش وزارت دفاع ایالات متحده بعد از گزارش استراتژی دفاع ملی ژانویه سال۲۰۱۸می باشد که پنتاگون در آن گفته بود درصدد است تا یک ائتلاف با متحدان نظامی در خاورمیانه تشکیل دهد تا وزنه تعادلی علیه رژیم ایران باشد. این تصمیم پنتاگون ناشی از نگرانی حول فعالیتهای تروریستی رژیم ایران است که با استفاده از شبه‌‌نظامیان نیابتی و دست‌نشانده و همچنین برنامه موشکی تقویت شده مشغول پیشبرد اهداف مداخله‌جویانه خود در منطقه است.

تغییر فرمانده ستاد فرماندهی کل - سنتکام
این گزارش پنتاگون که توسط ژنرال کنث مکنزی Kenneth McKenzie مدیر ستاد مشترک امضا شده است اوایل ماه جاری به کنگره تحویل داده شد. خاطرنشان می‌شود با توجه به اتمام دوره خدمت فرمانده پیشین سنتکام(ژنرال ووتل)، قرار است به توصیه دونالد ترامپ، ژ‌نرال مکنزی فرماندهی سنتکام را برعهده بگیرد.
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا – CENTCOM یکی از شش ستاد فرماندهی آمریکا است که مرکز آن در پایگاه هوایی مک‌دیل در ایالت فلوریدا قرار دارد. سنت‌کام، مسئولیت فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید:
پیشتر وزیر خارجه آمریکا،مایک پمپئو در تعریف تغییر سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران از جمله گفته بود،
دخالتهای رژیم ایران در منطقه
ایجاد ثروت برای خودکامگان ایران دیگر بس است. برجام تنها توانست قابلیت موشکی رژیم ایران را گسترش بدهد. برجام اجازه داد که رژیم ایران تمام پولهای بادآورده را بفرستد برای نیروهای نیابتی از جمله حزب‌الله و حماس.قاسم سلیمانی پولهای برجام را برای خونریزی استفاده کرد.این اندیشه که برجام بتواند آرامش را به همراه بیاورد غلط بود. آیا الآن با وجود دخالتهای رژیم ایران خاورمیانه قابل مدیریت است؟ سپاه پاسداران در سوریه میادین کشتار راه انداخته است. ۶میلیون نفر در داخل سوریه آواره شدند و ۵میلیون نفر در خارج سوریه. در عراق شبه‌نظامیان را راه انداخت. در یمن دخالت رژیم ایران برای مردم این کشور گرسنگی به بار آورد. اینها همه بعد از برجام بوده است.
بزرگترین رهبران القاعده در تهران هستند.....رژیم ایران تلاش می‌کند مرزهای خود را به دریای مدیترانه برساند. برنامه برجام سلطه‌جویی و دخالتهای رژیم ایران را مهار نکرد.

رژیم ایران از مردم خودش وحشت دارد
من با وزارت دفاع و شرکای منطقه‌یی کار می‌کنم تا جلو تعرض منطقه‌یی رژیم ایران را بگیریم. جلو فعالیتهای سایبری رژیم ایران را می‌گیریم. دنبال نیروهای نیابتی رژیم ایران در سراسر جهان می‌گردیم و آنها را تار و مار خواهیم کرد.
باید حقوق انسانی تمامی مردم ایران رعایت شود. نباید این رژیم ثروت مردم ایران را هدر بدهد. رفتار رژیم ایران باید تحت نظر باشد. مردم ایران از رژیم حاکم دلسرد هستند. اعتراضات و اعتصابات هر روز هست. ارزش ریال مستمر کاهش می‌یابد. فساد شدید در ایران است. رژیم ایران از مردم خودش میدزدد و مردم ایران بسیار خشمگین هستند. مردم ایران جویای آزادی هستند. رژیم ایران از اعتراضات مردم می‌ترسد. بسیاری زندانی شدند. سران رژیم ایران از زنان ایران می‌ترسند.

مقالات مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر