کل نماهای صفحه

۲۵ شهریور ۱۳۹۷

حمله موشکی اسرائیل به مخازن اسلحه در فرودگاه دمشق

حمله موشکی اسرائیل به مخازن اسلحه در فرودگاه دمشق
دبی.العربیه نت فارسی
رژیم سوریه شامگاه شنبه 15 سپتامبر از حمله موشکی اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق و واکنش سامانه دفاع ضد هوایی سوریه به این موشک‌ها خبر داد.
خبرگزاری رژیم سوریه «سانا» به نقل از منابع نظامی این کشور ضمن انتشار تصاویر و ویدیوئی از لحظه انفجار، به رهگیری و انهدام چندین موشک اسرائیلی اشاره کرد اما هیچ‌گونه جزئیاتی درباره تعداد تلفات جانی و میزان خسارت‌های این حمله موشکی ارائه نداد.
خبرنگار خبرگزاری فرانس پرس گزارش داد که صدای انفجار مهیبی را در دمشق پایتخت سوریه شنیده که در پی آن صدای انفجارهای دیگری و با شدت کمتری نیز شنیده شده است.
از سوی دیگر شاهدان عینی در یک نمایشگاه تجاری در دمشق به خبرگزاری رویترز گفته‌اند آسمان پایتخت سوریه با تشعشعات ناشی از انفجارهای حاصل از واکنش پدافند هوایی سوریه برای لحظاتی به شدت نورانی شد.
در همین راستا رامی عبدالرحمان، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که این حمله موشکی یک انبار سلاح در نزدیکی فرودگاه دمشق که اسلحه‌های تازه رسیده از ایران و یا حزب لبنان در آن ذخیره شده بودند را هدف قرار داده است.
سخنگوی ارتش اسرائیل اما از هر گونه اظهار نظر درباره این اخبار خودداری کرد.
اسرائیل پیش از این در ماه سپتامبر جاری ضمن تایید حملات هوایی و موشکی از این قبیل به خاک سوریه اذعان کرده بود، در دوره 18 ماهه گذشته 200 بار مواضعی را در خاک این کشور هدف قرار داده که اغلب آنها اهدافی ایرانی به شمار می‌روند.
پیش از این اسرائیل به حملات هوایی خود به محموله‌های سلاح‌های پیشرفته‌ای اذعان کرد که به مقصد حزب الله لبنان بارگیری شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر