کل نماهای صفحه

۵ مهر ۱۳۹۷

جیمز جفری: یکی از هدفهای ما در سوریه بیرون راندن رژیم ایران است

جیمز جفری: یکی از هدفهای ما در سوریه بیرون راندن رژیم ایران است

جیمز جفری نماینده آمریکا در سوریه

جیمز جفری نماینده آمریکا در سوریه
جیمز جفری نماینده آمریکا در سوریه
جیمز جفری نماینده آمریکا در سوریه روز چهارشنبه ۴مهرماه در مصاحبه با روزنامه الشرق‌الأوسط در نیویورک تأکید کرد نیروهای ایالات متحده در سوریه باقی خواهند ماند، نه به‌عنوان نیروی اشغالگر بلکه تا رسیدن به سه هدف از پیش تعیین شده که یکی از آنها بیرون راندن رژیم ایران از سوریه است.
وی از توافق سوچی که بین ترکیه و روسیه در مورد ادلب انجام شد اظهار خوشبینی کرد و این‌که استمرار داشته باشد.
جفری اشاره کرد که ایالات متحده به‌طور مستمر با روسیه در تمامی سطوح [در رابطه با سوریه] در تماس است و تأکید کرد که ترامپ به‌طور همه جانبه‌یی با پوتین در نشست سران در هلسینکی در این رابطه صحبت کرده است...

بیرون راندن رژیم ایران از سوریه باید تضمین شود

جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه‎ توضیح داد که ایالات متحده خواهان حمایت روسیه از قطعنامه۲۲۵۴ شورای امنیت و استفاده از نفوذش برای تضمین بیرون راندن نیروهای ایرانی از سوریه می‌باشد.
او گفت « ما هیچ دلیلی برای باقیماندن ایران در سوریه بعد از این‌که جنگ خاتمه یابد نمی‌بینیم».
وی تأکید کرد که تنها روسیه می‌تواند به ایالات متحده برای بیرون راندن ایران از سوریه کمک کند.
جفری اضافه کرد: «ایالات متحده از نیروی نظامی برای بیرون راندن ایرانیان از سوریه استفاده نخواهد کرد».
نماینده ایالات متحده در امور سوریه در رابطه با سرنوشت بشار اسد گفت: ‌«ما خوشحال می‌شویم اگر او کنار بکشد و کنار رفتن داوطلبانه‌اش را اعلام کند. هدف ما یک سوریه متفاوت است که از تسلیحات شیمیایی استفاده نکند، پناهندگان را اخراج نکند و مردم را از مناطق خود جابه‌جا نکند و برای ایران سکویی برای شلیک موشک علیه اسراییل تأمین نکند».

بیشتر بخوانید

انهدام تسلیحات ارسالی ایران برای حزب‌الله لبنان

کانال تلویزیونی سی.ان.ان گفت تأسیسات حساس نظامی رژیم ایران در سوریه هدف حملات هوایی اسراییل قرار گرفته است.
سی.ان.ان. به‌نقل از دو مقام دفاعی آمریکا گزارش داد: «گمان می‌رود، هدف حملات هواپیماهای اسراییلی به لاذقیه در روز دوشنبه تأسیساتی بوده باشد که رژیم ایران از آن برای نگهداری تجهیزات حساس نظامی استفاده می‌کند. قطعاتی که می‌توانند با مونتاژ شدن به‌عنوان تسلیحات برای حزب‌الله به لبنان منتقل شوند».
سی.ان.ان. افزود: «وزارت دفاع اسراییل در حساب توئیتر خود نوشت که جت‌های این کشور «تأسیسات مربوط به قوای مسلح سوریه را هدف قرار دادند. در آنجا سیستم‌هایی برای ساخت تسلیحات دقیق و مرگبار در آستانه انتقال برای گروه نیابتی حزب‌الله لبنان وابسته به رژیم ایران قرار داشت ».

عادل الجبیر: رژیم ایران میلیاردها دلار پول برجام را هزینه جنگ در سوریه و یمن کرد

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی طی سخنانی در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: به‌دلیل بازگشت تحریم‌ها، رژیم ایران با فشار فزاینده اقتصادی و سیاسی روبه‌رو خواهند شد. وی با اشاره به انزوای رژیم ایران در منطقه، در میان کشورهای اسلامی و در سطح جهان گفت: ما در برابر رژیم ایران موفق خواهیم شد… وضعیت این ر‌ژیم پایدار نیست.

وزیر خارجه عربستان به فعالیت مخرب رژیم ایران اشاره کرد و گفت:‌ این فعالیتها و اقدامات «به‌خصوص پس از امضای برجام، افزایش پیدا کرده است». رژیم ایران «میلیاردها دلار پول به دست آورد» این پول صرف موشک برای شبه‌نظامیان حوثی، مواد منفجره برای بحرین و صرف جنگ در سوریه شده‌است».
عادل الجبیر گفت:‌ «رژیم ایران هیچ نقشی در جهان عرب ندارد که ایفا کند جز این‌که از آن خارج شود».

واشنگتن تایمز:‌ اپوزیسیون سوریه نسبت به گسترش دخالت رژیم ایران هشدار داد

روزنامه واشنگتن تایمز ۴آبان ۹۶ نوشت‌:‌ اپوزیسیون سوریه نسبت به گسترش دخالت رژیم ایران در این کشور بعد از پاکسازی داعش هشدار داد. عبدالله فهد دبیرکل سابق ائتلاف اپوزیسیون سوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفت نباید اجازه داد رژیم ایران نفوذ خود را در سوریه گسترش بدهد. این امری به مراتب خطرناک است. فهد گفت که رژیم تهران دنبال گسترش نفوذ خود در منطقه حساس دیرالزور سوریه است.

دیرالزور مهمترین هدف برای رژیم ایران به‌خاطر نزدیکی آن به مرز عراق است در آنجا هزاران شبه‌نظامی شیعی مورد حمایت رژیم ایران به‌نام واحدهای بسیج قدرت و نفوذ خود را افزایش می‌دهند.

واشنگتن تایمز افزود: همزمان رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا یکی از قویترین مواضع دولت ترامپ را بیان کرد و اعلام کرد بشار اسد باید برود.

مقامهای آمریکایی استدلال می‌کنند سوریه تا زمانیکه اسد در قدرت است قادر به جلب کمک و پول برای بازسازی بعد از 6سال جنگ داخلی بیرحمانه نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر