شرکت هواپیمایی اوجین یونان روز سه‌شنبه 14 سپتامبر خبر از تعلیق پروازهایش به مقصد تهران از تاریخ 11 اکتبر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، در بیانیه‌ای که این شرکت منتشر کرده، آمده است که تعلیق پروازها، تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.
در بیانیه‌این شرکت آمده است: «این شرکت مجبور است به‌طور موقت این مسیر را به‌خاطر محدودیت‌های تبادلات بانکی خارجی که بر قابل اتکا بودن آن تاثیر دارد قطع کند».
پیشتر نیز اعلام شده بود پروازهای شرکت‌ هواپیمایی بریتیش ایرویز بریتانیا، خطوط هواپیمایی پادشاهی هلند و کی‌ال‌ام و ایر فرانس به ایران برای مدت نامعلومی متوقف می‌شوند.
بریتیش ایرویز اعلام کرده بود که پروازهای این شرکت به ایران «توجیه اقتصادی» ندارد و آخرین پرواز این شرکت از تهران به لندن در تاریخ یکم مهر ماه انجام خواهد شد.
قرار است مسافرانی که برای بعد از این تاریخ در مسیرهای بین تهران و لندن بلیط رزرو کرده‌اند، پرواز خود را با شرکت دیگری انجام بدهند که نام آن هنوز اعلام نشده است.
تعلیق پرواز برخی هواپیمایی‌های خارجی به ایران با افت شدید ارزش پول ملی این کشور هم‌زمان شده است. روز چهارشنبه برای نخستین بار قیمت هر دلار آمریکا به 15 هزار تومان رسید.
علاوه بر بحران داخلی اقتصادی که به گفته شماری از مسئولان، در نتیجه سوء مدیریت و فساد به وجود آمده، از سرگیری تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران از سوی ایالات متحده آمریکا هم مزید بر علت شده است؛ تحریم‌هایی که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) اعمال شد.
در بسته نخست تحریمی، ایران از معامله با دلار منع شده است. اما مرحله دوم که احتمالا تا دو ماه دیگر اجرا می‌شود، صنعت نفت و بانک مرکزی ایران را تحریم می‌کند.