کل نماهای صفحه

۱۰ شهریور ۱۳۹۷

رژیم ایران احتمالا سقوط می‌کند - ترامپ:

رژیم ایران احتمالا سقوط می‌کند - ترامپ:

دبی-العربیه.نت، فارسی
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت که احتمالا رژیم ایران در نتیجه سیاست‌هایی که دولت او در پیش گرفته‌ است، سقوط می‌کند.
دونالد ترامپ در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ گفت، زمانی که او به کاخ سفید آمده این پرسش مطرح بود که رژیم این چه زمانی کنترل خاورمیانه را در دست می‌گیرد ولی اکنون این سوال مطرح است که آیا این رژیم دوام خواهد آورد؟ ترامپ این تغییر را «یک تفاوت بزرگ برای یک و نیم سال» توصیف کرد.
پیش از اشاره ترامپ به احتمال سقوط رژیم حاکم بر ایران، مسئولان عالی‌رتبه دولت او، از جمله جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری ایالات متحده و برایان هوک، مسئول "گروه اقدام ایران" گفته بودند که آمریکا تصمیمی برای سرنگونی ایران ندارد و هدف از فشارها "تغییر رفتار" جمهوری اسلامی است.
رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه 8 می 2018 اعلام کرد آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده و دستوری امضاء کرد که براساس آن تحریم‌ها علیه ایران از سر گرفته شد.
در پی خروج آمریکا از برجام بیش از 200 شرکت و بانک بزرگ بین‌المللی از ایران خارج شده و شرکت‌های دیگر نیز از ورود به بازار ایران منصرف شدند. این امر سبب سقوط بی‌سابقه ارزش پول ملی ایران در مقابل ارزهای خارجی شد. این امر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران را به تغییر رئیس بانک مرکزی وا داشت. وزیر اقتصاد ایران نیز از سوی مجلس استیضاح شد و رای اعتماد نیاورد.
جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا شامگاه سه‌شنبه 21 آگوست گفت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران، تاثیری فراتر از انتظار داشته‌اند.
ترامپ خطاب به روحانی که تهدید کرده بود رویارویی با ایران «مادر جنگ‌ها» باشد، گفته بود: «از تهدید ایالات متحده بر حذر باش در غیر این صورت با عواقبی مواجه خواهی شد که کمتر کسی در طول تاریخ با آن مواجه شد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر