کل نماهای صفحه

۱۹ شهریور ۱۳۹۷

به‌کارگیری روشهای مجاهدین از سوی کاخ سفید

به‌کارگیری روشهای مجاهدین از سوی کاخ سفید



نیکی هیلی - برایان هوک
نیکی هیلی - برایان هوک
سایت حکومتی بهارستانه روز ۱۸شهریور ۹۷ طی مطلبی از موقعیت بین‌المللی (مجاهدین) ابراز نگرانی کرد
این مطلب به قلم فردی به اسم علیرضا داوودی است که او را تحلیلگر سیاسی اجتماعی معرفی کرده‌اند.
بخشهایی از این مطلب با این عنوان: «گروه اقدام ایران چیست و برایان هوک کیست؟/ به‌کارگیری متدهای (مجاهدین) از سوی کاخ سفید» در زیر می‌آید:
سه‌شنبه ششم شهریورماه جاری (۲۸اوت) در نشستی در «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در آمریکا حول موضوع ایران، برایان هوک نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران به همراه نیکی هیلی نماینده این کشور در سازمان ملل سخنرانی داشتند، که آنها در این نشست سعی کردند که سیاست دولت ترامپ برای تغییر در ایران را تشریح کنند.
برایان هوک در دولت بوش دستیار وزیر خارجه در امور سازمانهای بین‌المللی و در دولت ترامپ مدیر دفتر سیاست‌گذاری وزارت‌خارجه و دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امر سیاست‌گذاری بوده است، او حالا نماینده ویژه واشنگتن در امور ایران به‌اصطلاح «گروه اقدام ایران» شده است.
هوک به‌عنوان مهمان نشست بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها پیرامون سیاست آمریکا در قبال ایران در سخنان خود به موضوعات زیر پرداخت:
  1. حجاب اجباری و گشتهای ارشاد، مشتی از خرمن و نشان‌دهنده «ماهیت سرکوبگر رژیم ایران» است.
  2. سرکوب اقلیت‌های قومی و مذهبی در ایران نهادینه شده است.
  3. یک‌سوم مردم ایران به‌دلیل «سوءمدیریت اقتصادی» در فقر غوطهورند.
  4. بیکاری یک‌سوم جوانان ایرانی را در خود فرو برده است.

ریاکاری مقامهای جمهوری اسلامی

برایان هوک همچنین گفت: اوضاع کنونی ایران به‌دلیل ریاکاری مسئولان، شبیه شرایط شوروی در دهه ۱۹۷۰و ۱۹۸۰میلادی شده است، مسئولانی که هم با مردم خود و هم با اروپاییان ریاکاری می‌کنند، وی در این نشست مدعی شد در حالی که یک دیپلمات ایرانی در وین به‌دلیل حمل مواد منفجره و قصد عملیات تروریستی در گردهمایی پاریس متعلق به «(مجاهدین) خلق ایران» دستگیر می‌شود، دولت ایران از طرف‌های برجام می‌خواهد به آن پایبند باشند.
هوک همچنین ادعا کرد ایران تا کنون ۱۶میلیارد دلار برای حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در یمن، سوریه و عراق خرج کرده و سالانه حدود ۷۰۰میلیون دلار به حزب‌الله لبنان پرداخت می‌کند.

هیچ تفاوتی در لحن و لهجه مقام کاخ سفید و یک عضو کمیسیون خارجه (مجاهدین) نیست
راستی که اگر اسم و عکس این آقا را ندیده بگیریم، هیچ تفاوتی در لحن و لهجه او با اظهارات یک «عضو کمیسیون خارجه سازمان (مجاهدین)» نخواهیم یافت؛ موضوعاتی که این مسئول آمریکایی در چنان نشستی مطرح می‌کند، تا کنون هرگز بر زبان هیچ مسئول آمریکایی نیامده است و این انشاء و طرز بیان تا قبل از نفوذ سازمان (مجاهدین) در کاخ سفید که از طریق کسانی مانند «جان بولتون» یا «رودی جولیانی» محقق شد، اساساً در فرهنگ و بیان دیپلماتیک آمریکایی‌ها دیده نشده است.
ورود یک سیاستمدار آمریکایی در «بحث حجاب و گشت ارشاد» حاکی از اثر پای سازمان (مجاهدین) در شیوه‌های افشاگرایانه علیه نظام ما می‌باشد، کما این‌که به نمایش گذاشتن لاشه موشکهای بالستیک توسط نیکی هیلی آن هم در مقر سازمان ملل همان متد (مجاهدین) در تسخیر اذهان ناآگاه می‌باشد که به آمریکایی‌ها سرایت کرده است.
در یک کلام می‌بایست گفت که این شیوه‌ها که معمولآ توسط اپوزیسیون یک نظام در یک کشور به کار گرفته می‌شود آن هم توسط یک ابرقدرت چیزی جز به چاه رفتن با طناب (مجاهدین) نیست، شگرد تبلیغاتی منفی آنها که روی «ایران هراسی» متکی شده است، «دستاورد دوستان صمیمی (مجاهدین)» در کاخ سفید است و بی‌تردید حاصل تلقین مستمر آنها در گوش برایان هوک و قبل از او نیکی هیلی است.
بیشتر بخوانید:

نیکی هیلی و برایان هوک: رژیم ایران باید حمایت از تروریسم را متوقف کند و از سرکوب مردم دست بردارد

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل و برایان هوک رئیس «گروه اقدام ایران» روز سه‌شنبه ۶شهریور۹۷ در نشست بنیاد دفاع از دموکراسی در واشنگتن شرکت کردند و در مورد دخالتهای رژیم ایران در منطقه، سرکوب مردم ایران و برجام سخنرانی کردند.

رژیم ایران به حمایتش از تروریسم و فعالیت‌های موشکی ادامه داد

نیکی هیلی با اشاره به پرداخت پول نقد به رژیم ایران در دولت اوباما گفت: ما میلیاردها دلار پس از برجام به ایران دادیم اما رژیم ایران به حمایتش از تروریسم و فعالیت‌های موشکی ادامه داد. با ادامه برجام ایران تبدیل به کره شمالی می‌شد. برجام یک توافق بد بود و امکان اصلاحش وجود نداشت.
وی افزود: کشورهای اروپایی دوست داشتند در برجام بمانند. آنها نمی‌خواستند اعتراف کنند که اشتباه کرده‌اند. نیت آنها برای توافق درست بود اما در نهایت اشتباه کردند و حالا شرکتهایشان از ایران خارج شده‌اند.

رژیم ایران باید از سوریه خارج شود

وی درباره نقش رژیم ایران در دیگر کشورها نیز گفت: باید در هر زمان و مکانی نگران اقدامات رژیم ایران در سوریه، یمن و لبنان بود. باید جلوی اقدامات آنها گرفته شود. رژیم ایران باید از سوریه خارج شود. ما با روسیه در این زمینه کار خواهیم کرد.

برایان هوک: ایرانیها تحت یک دیکتاتوری مذهبی زندگی می‌کنند

برایان هوک، سرپرست گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا نیز گفت: ایرانی‌ها تحت یک دیکتاتوری مذهبی زندگی می‌کنند که بر همه ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی شهروندانش دخالت می‌کند و آنها را در ایدئولوژی محصور می‌کند.
وی افزود: با رژیمی که اقلیت‌های مذهبی را زندانی و از حقوق انسانی محروم می‌کند نباید مدارا کرد. ما در کنار اقلیت‌های مذهبی ایران ایستاده‌ایم.

آینده ایران در دست مردم ایران است

برایان هوک، سرپرست گروه اقدام ایران گفت: آینده ایران در دست مردم ایران است. حمایت از مردم ایران سیاست ماست. اگر رژیم ایران تصمیم بگیرد رفتارش را تغییر دهد امکان مذاکره فراهم می‌شود اما شرط‌های آمریکا به‌طور روشن در ۱۲بند آمده است.
این مقام وزارت‌خارجه آمریکا با اشاره به افزایش فقر و بیکاری در ایران، دلیل اصلی اقتصاد ناسالم ایران را فساد مقامات داخلی مانند صادق لاریجانی و حضور مافیاها دانست.
وی با اشاره به هدف تحریمها گفت: هدف تحریم‌ها ساده است. رژیم ایران باید حمایت از تروریسم را متوقف کند. باید از سرکوبگری و اعمال زور دست بردارد. تلاش داریم تحت این تحریم‌ها فروش نفت رژیم ایران را به صفر برسانیم.

مطالب مرتبط:


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر