کل نماهای صفحه

۳ مهر ۱۳۹۷

رئیس جمهوری( شیاد )رژیم ایران: نقض در مقابل نقض و تهدید در مقابل تهدید

رئیس جمهوری شیاد رژیم ایران: نقض در مقابل نقض و تهدید در مقابل تهدید

دبی-العربیه.نت
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ( شیاد )ایران روز سه‌شنبه 25 سپتامبر 2018 در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، تحریم‌ها علیه ایران را «تروریسم اقتصادی» خواند و گفت که سیاست کشورش «تعهد در برابر تعهد، نقض در برابر نقض، تهدید در برابر تهدید و گام در برابر گام، به جای حرف در برابر حرف» است.
رئیس‌جمهوری ( شیاد )ایراندر سخنان خود گفت: «سیاست ایران روشن است: نه جنگ، نه تحریم؛ نه تهدید، نه زورگویی؛ فقط وفای به عهد و عمل به قانون. ما از صلح و دموکراسی در همه خاورمیانه، حمایت می‌کنیم. دانش هسته‌ای را واجب و سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانیم.»
روحانی با وقاحت بی نظیری گفت:
او گفت که ایران نگاهی صلح‌طلبانه به مسائل سیاسی و بین‌المللی داشته و بنای جنگ با هیچ کشوری را نداشته و ندارد.
روحانی تحریم‌های علیه ایران را «تروریسم اقتصادی» خواند و افزود: «تحریم‌های یک‌جانبه و نامشروع، خود نوعی تروریسمِ اقتصادی و ناقض حقِ توسعه است. جنگ اقتصادی که آمریکا تحت عنوان تحریم‌های تازه، آغاز کرده نه تنها مردم ایران را هدف قرار داده، بلکه آثار زیان‌باری برای مردم کشورهای دیگر داشته و در روند تجارت جهانی، اِخلال کرده است. ملت ایران در خلال چهل سال گذشته نشان داده که علیرغم سختی‌ها و تنگناهای ناشی از تحریم‌ها، همچنان مقاوم است و می‌تواند از این مرحله دشوار نیز به خوبی عبور کند.»
او ایالات متحده را به «خشم ملت‌ها» تهدید کرد و گفت: «درک ایالات متحده آمریکا از روابط بین‌الملل، اقتدارگرایانه است. آمریکا فکر می‌کند چون زور دارد حق هم دارد. درک آن‌ها از قدرت، نه اقتدارِ مشروع و قانونی، که زورگویی است. هیچ دولت و ملتی را نمی‌توان به زور به پایِ میز مذاکره آورد و اگر چنین شود آنچه انباشت می‌شود، خوشه‌های خشم ملت‌هاست که نصیب زورگویان خواهد شد.»
روحانی از جهان و به ویژه آمریکا درخواست کرد، به توافق‌ها و مذاکرات برگردند. او گفت: «ما هم معتقدیم که در نهایت، راه بهتری جز گفت‌وگو وجود ندارد اما گفت‌وگو، دوسویه است، و براساس برابری، عدالت و منزلت انسان‌ها و بر مبنای قواعد و حقوق بین‌الملل.
روحانی شیاد یادش آمد که برخلاف احمدی نژاد حرف بزند بنفعش است او برخلاف احمدی نژاد گفت :
قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، «ورق پاره» نیست. ما از شما دعوت می‌کنیم که به قطعنامه 2231 بازگردید؛ ما از شما دعوت می‌کنیم که به میز مذاکره‌ای که آن را برهم زدید، بازگردید.»
او سعی کرد وطن فروشی های خود را توجیه کرده ووارونه جلوه دهد
رئیس‌جمهوری ( شیاد )ایران گسترش روابط با همسایگان را اولویت ایران توصیف کرد و افزود: «گسترش روابط با همسایگان و ایجاد منطقه امن‌تر و توسعه‌یافته‌تر، از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی ایران است. چند هفته پیش، جمهوری اسلامی ایران، به همراه چهار کشور ساحلیِ دیگرِ دریای خزر، کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را به امضا رساندند. اطمینان دارم این اقدام تاریخی موجب تقویت حُسن همجواری و پیشرفت برای همه کشورهای ساحلی خواهد بود. ما با همسایگان جنوبی خود در سواحل خلیج .. نیز همین روابط را می خواهیم. ما معتقد به تشکیل سازوکاری مشترک برای منطقه خلیج .. با حضور و مشارکت همه کشورهای منطقه می‌باشیم
تاکیدات از ماست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر