یک منبع ویژه به «العربیه.نت» گفت که روز چهارشنبه 5 سپتامبر، ده‎ها نیروی ایرانی برای مشارکت در عملیات ادلب، آخرین منطقه بزرگ تحت کنترل مخالفان، به سوریه اعزام شدند.
این منبع افزود در فرماندهان سپاه پاسداران ایرانی تاکید می‌کنند که عملیات ادلب، طی چند روز آینده با پشیتبانی روسیه، آغاز خواهد شد.
این منبع شمار نیروهای ایرانی که به سوریه اعزام شده‌اند را مشخص نکرد اما تاکید کرد که شامل ده‌ها تن از نیروهای سپاه پاسداران و بسیج می‌شوند.
این رویداد چند روز پیش از نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران پایتخت ایران برگزار می‌شود.
خبرگزاری روسی تاس هم به نقل از سرگئی ریباکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نقل کرد که چهارشنبه گفت: «پس از نشست سران در تهران در روز جمعه، وضعیت نظامی در ادلب واضح‌تر می‌شود».
شایان ذکر است که روسیه و ایران از نظام سوریه پشتیبانی می‌کند و در مقابل ترکیه، حامی برخی از گروه‌های مخالف است.
پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه، نسبت به پیامدهای عملیات ادلب هشدار داده و گفته بود، حمله به ادلب سوریه منجر به «کشتار» خواهد شد.
از سویی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به بشار اسد رئیس‌نظام سوریه و دو هم‌پیمانش روسیه و ایران، نسبت به «حمله بی‌پروا» به استان ادلب که در کنترل مخالفان قرار دارد، هشدار داد و گفت «ممکن است هزاران تن کشته شوند».
در همین حال دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که هواپیماهای نظامی روسیه، سه‌شنبه 4 سپتامبر، حملات هوایی به استان ادلب سوریه را که تحت کنترل مخالفان قرار دارد، پس از توقفی 22 روزه، از سر گرفتند.