کل نماهای صفحه

۱۸ شهریور ۱۳۹۷

دستگیری دیپلمات رژیم ایران در جریان گردهمایی مجاهدین، یک بحران بزرگ دیپلماتیک؛ ماهنامه فرانسوی سینه مانسوئل

دستگیری دیپلمات رژیم ایران در جریان گردهمایی مجاهدین، یک بحران بزرگ دیپلماتیک؛ ماهنامه فرانسوی سینه مانسوئل

ماهنامه فرانسوی سینه مانسوئل - دستگیری دیپلمات تروریست رژیم ایران



  • 1397/06/18



ماهنامه فرانسوی سینه مانسوئل - دستگیری دیپلمات تروریست
رژیم ایران
ماهنامه فرانسوی سینه مانسوئل در مقاله‌ای با عنوان سکوت سنگین پیرامون یک طرح تروریستی در فرانسه، درباره توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس نوشت جریان دستگیری دیپلمات حکومت آخوندها در جریان این سوءقصد تروریستی تمام عناصر یک بحران بزرگ دیپلماتیک را در خود جمع کرده است.

دیپلمات رژیم ایران اسدالله اسدی، و سلول خفته وزارت اطلاعات

این ماهنامه فرانسوی به توضیح اطلاعیه مشترک دادستانی فدرال و سازمان امنیت بلژیک در مورد این اقدام تروریستی و دستگیری دیپلمات تروریست رژیم، اسدالله اسدی، و سلول خفته وزارت اطلاعات پرداخته و می‌افزاید:
رسیدگی به این پرونده از سوی یک قاضی ضدتروریسم در بلژیک می‌تواند طولانی و به‌خصوص بسیار دقیق و محکم باشد. [رژیم] ایران نمی‌خواهد بگذارد که دیپلمات آن در زندانهای اروپا بپوسد و از آن هم مهم‌تر، خود به تروریسم دولتی متهم شود. لذا از همان اوایل ژوئیه(نیمه اول تیرماه) دست به ضد حمله زده، از زبان وزیر امور خارجه خود این تلاش برای سوءقصد را تقبیح نموده است.

توطئه تروریستی الزاماً در بالاترین سطح حکومت ایران طراحی شده است

ماهنامه فرانسوی سینه مانسوئل در ادامه می‌افزاید: از نظر ویلیام بوردون، وکیل فرانسوی شورای ملی مقاومت ایران از پانزده سال پیش، «مجموعه‌ای از نشانه‌ها به این اعتقاد، اعتبار می‌دهد که این توطئه تروریستی الزاماً در بالاترین سطح حکومت ایران طراحی شده است». تکنیک به کار رفته، هدف انتخاب شده و نیز چرخش کار این حکومت به گونه‌ای است که به کسی،‌ حتی در سطوح بالا،‌ امکان و اجازه نمی‌دهد به ابتکار شخصی خود وارد عمل شود. اسدی در واقع نمی‌توانسته جز از بالاترین سطوح دستور گرفته باشد. علاوه بر این، دست داشتن [رژیم] ایران در حملات تروریستی تازگی ندارد و بنا‌به برآوُرد سرویسهای اطلاعاتی فرانسه شمار عملیاتی که تهران آمر آن بوده به ۴۰۰فقره بالغ می‌شود.
این ماهنامه فرانسوی اضافه می‌کند: این نخستین بار نیست که [رژیم] ایران نفراتی را جهت نفوذ در اپوزیسیون اعزام می‌کند.

قضیه دستگیری اسدالله اسدی تمام عناصر یک بحران دیپلماتیک بزرگ را در خود جمع دارد

در مقاله ماهنامه فرانسوی سینه مانسوئل هم‌چنین آمده است: دو سال پیش،‌ در روز ۱۹ژوئیه ۲۰۱۶(۲۹تیرماه۱۳۹۵) از قضا در آلمان بود که دو پناهنده ایرانی توسط یک دادگاه برلین به‌دلیل «جاسوسی علیه شورای ملی مقاومت ایران» مجرم شناخته شدند.
قضیه دستگیری اسدالله اسدی در جریان خنثی شدن توطئه علیه گردهمایی مقاومت ایران، تمام عناصر یک بحران دیپلماتیک بزرگ را در خود جمع دارد. سید احمد غزالی نخست‌وزیر سابق الجزایر در مقاله‌یی در روزنامه الشرق‌الأوسط نوشت: «تحقیق درباره توطئه تروریستی خنثی شده در ویلپنت، شاخصی در مورد جدی بودن اروپا در مبارزه آن علیه تروریسم در جهان خواهد بود»
این ماهنامه فرانسوی خاطرنشان می‌کند: در گردهمایی مقاومت ایران روز ۳۰ژوئن ۹تیرماه گذشته در پاریس، ۶۰۰شخصیت حضور داشتند که در بینشان نیوت گینگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک، نخست وزیران پیشین کانادا و الجزایر، دیده می‌شدند.
مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر