کل نماهای صفحه

۱۹ شهریور ۱۳۹۷

ترکیه نیرو و تجهیزات نظامی جدیدی روانه سوریه کرد

ترکیه نیرو و تجهیزات نظامی جدیدی روانه سوریه کرد

نیروی نظامی ترکیه در سوریه
دبی-العربیه.نت فارسی
دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ترکیه، نیرو و تجهیزات نظامی جدیدی روانه سوریه کرد تا در مناطق نظارت بر آتش‌بش در شمال این کشور مستقر شوند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاروانی از ده‌ها خودروی زرهی، مهمات و نیروی نظامی، از راه گذرگاه مرزی باب الهوی، وارد سوریه شد.
گسیل کردن این کاروان نظامی پس از شکست مذاکراتی صورت می‌گیرد که میان سازمان اطلاعات ترکیه از یک سو و هیئت تحریر الشام (النصره سابق) از سوی دیگر در جریان بود. در این مذاکرات ترکیه سعی می‌کرد به منظور جلوگیری از حمله نیروهای نظام سوریه به استان ادلب، هیئت تحریر الشام را متقاعد به منحل کردن خود کند.
هیئت تحریر الشام (النصره سابق)، از سوی جامعه جهانی به عنوان «گروه تروریستی» شناخته می‌شود. نظام سوریه و حامی‌اش روسیه، هدف از عملیات پیش رو در ادلب را، مبارزه با «جنگجویان تروریست» به ویژه النصره عنوان می‌کنند.
در همین حال نیروی هوایی روسیه و نظام سوریه، بمباران مناطق حومه جنوب ادلب و حومه شمال حماه را از سر گرفتند. این حملات به کشته شدن شماری از غیرنظامیان انجامید.
دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد که هواپیمای روسی، بیش از 10 بار شهرک اللطامنه در حومه شمال غربی استان حماه در مرز با استان ادلب را بمباران کردند.
از سویی دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد که ائتلاف بین‌الملل و نیروهای سوریه دمکراتیک، آمادگی‌های خود را برای آغاز غملیات نظامی در شرق فرات برای از میان بردن آخرین مواضع گروه داعش در منطقه، تکمیل کردند. اکثر نیروهای ائتلاف دمکراتیک را جنگجویان کُرد تشکیل می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر