کل نماهای صفحه

۲۱ مرداد ۱۳۹۷

ما توسط ایران، روسیه و چین حمایت می شدیم - فرمانده ارشد طالبان:

ما توسط ایران، روسیه و چین حمایت می شدیم - فرمانده ارشد طالبان:



دبی.العربیه نت فارسی
ملا عبدالغفار طوفان یکی از فرماندهان ارشد طالبان در ولایت بادغیس در غرب افغانستان به تازگی گفت، کشورهای ایران، روسیه و چین افرادش را حمایت مالی و نظامی می‌کردند.
به گزارش منابع خبری افغانستان؛ ملا عبدالغفار طوفان با 50 تن از افرادش روز شنبه 11 اوت 2018 در ولایت بادغیس افغانستان به روند صلح پیوستند.
این فرمانده ارشد طالبان گفته است: «ایران، روسیه و چین این سه کشور به ما کمک می‌فرستند و از داخل هر ولایت هم مثل این سه کشوری که نام گرفتم همین قسم فیودال‌های است که برای طالبان مرمی، مهمات کمک می‌کنند و همین است که می‌گویند افغانستان جور نمی‌شود».
ملا عبدالغفار طوفان ادامه داد: «طالبان که هستند مکتب را خراب می‌کنند، مسجد ها را خراب می‌کنند، سرک‌ها را خراب می‌کنند، ماین می‌گذارند، آبادی را به کار ندارند. از مقامات بالای شان دستور داده می‌شود که می‌گویند تا می‌توانید خرابی کنید. اگر خرابی نکنید هیچ امکاناتی را نمی‌فرستند».
در همین حال، نقیب‌الله امینی، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بادغیس گفت، فرمانده طوفان عامل اصلی فعالیت‌های طالبان و مرد تأثیرگذار بر 11 قریه مهم در ولسوالی قادس ولایت بادغیس بود.
ولایت بادغیس در غرب افغانستان یکی از ولایت‌های ناامن به شمار می‌رود که مخالفان مسلح دولت در بیشتر از ولسوالی‌های آن فعالیت دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر