تد پود، عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کارولینای شمالی، از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواست تا روند مبارزه با تروریسم شامل کنترل همکاری ایران و قطر شود.
پود، که عضو کمیسیون خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا و کمیته فرعی آن در مورد امور تروریسم و تامین مالی غیرقانونی است، در مقاله ای که در روز شنبه در وب سایت فاکس نیوز منتشر شد، گفت: «نگرانی های رو به رشدی درباره انتقال عملیات معاملات ارزی از بانک های ایران به بانک ملی قطر وجود دارد.»
او افزود: « دسترسی ایران به ارز خارجی بخش مهمی از بودجه این دولت برای حمایت از تروریسم است.»
پود با دعوت به نظارت شدید بر قطر جهت منع ایران از تامین مالی تروریسم از طریق دوحه ، گفت :‌ «ما باید به حمایت مداوم دولت قطر از تلاش های تروریست دولتی بپردازیم. تلاش های ما برای محدود کردن حمایت ایران از تروریسم نیازمند همکاری است. حمایت مستمر و تأمین مالی قطر برای گروه های تروریستی، مستند شده است.»
به گفته این نماینده، ایران اخیرا حمایت خود را از دولت قطر ابراز کرده است، و نگرانی های ما را نسبت به فعالیت‌های هر دو دولت تقویت می‌کند.
تد پود افزود: «همانطور که وزارت خزانه داری ما همچنان به تحریم ها علیه ایران ادامه می دهد، این وزارتخانه باید به این مسائل توجه کند و مراقب فعالیت های دولت های قطر و ایران و همچنین فعالیت های غیرقانونی حزب الله در سراسر جهان باشد.»
عضو کمیسیون خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا تاكيد كرده: «ایران، قطر و حزب الله مسئول افزایش فعالیت‌های تروریستی در سراسر خاورمیانه هستند و ما باید تحریم‌های شدید را که دسترسی مستقیم رژیم ايران به منابع مالی را محدود می کند، اعمال كنيم.»
وی افزود: «تحریم ها علیه ایران بر تمام صنایع مهم تاثیر خواهد گذاشت، و از این طریق مانع رهبری فعالیت‌های بی‌ثبات سازی در خاورمیانه و جهان می‌شود.»