کل نماهای صفحه

۱ شهریور ۱۳۹۷

نخستین جلسه دادگاه مجید قربانی از مأموران دستگیرشده وزارت اطلاعات رژیم ایران در آمریکا -  واشینگتن پست:

  نخستین جلسه دادگاه مجید قربانی از مأموران دستگیرشده وزارت اطلاعات رژیم ایران در آمریکا -  واشینگتن پست:



اف بی آی
اف بی آی
روز سه‌شنبه ۳۰مرداد۹۷ نخستین جلسه دادگاه یکی از مزدوران وزارت اطلاعات رژیم آخوندی به‌نام مجید قربانی در آمریکا که به اتهام جاسوسی علیه مجاهدین و مقاومت ایران دستگیر شده، در واشنگتن برگزار شد. دادستان برای این مزدور خواهان ۷۵سال زندان شد.

درخواست وکیل مجید قربانی برای آزادی موقت او توسط قاضی مایکل هاروی رد شد و قاضی تأکید کرد از آنجایی که این یک پرونده جاسوسی است و یک حکومت متخاصم نیز در آن دخیل است، امکان پذیرش آزادی موقت این فرد وجود ندارد.
قاضی دستور داد که قربانی تا زمان جلسه دادگاه در ششم سپتامبر (۱۵شهریور) در واشینگتن، تحت بازداشت باقی بماند، چرا که تهدید فرار نیز وجود دارد.

پرونده علائم یک اقدام حکومتی را دارد

واشینگتن پست در این رابطه، گزارش داد: «قاضی مایکل هاروی از ناحیه کلمبیا گفت که این پرونده «علائم یک اقدام حکومتی» را دارد و دستور داد که مجید قربانی ۵۹ساله تا زمان دادگاه، تحت بازداشت باقی بماند.
قاضی به استفادهٔ مظنون از اسامی رمز، تاکتیک‌های نظارت و فرامین «دستور کار» برای نفوذ در (سازمان) مجاهدین خلق ایران گروه مخالفی که در پی تغییر رژیم است اشاره کرد.

قربانی... و متهم دیگر احمدرضا محمدی دوستدار ۳۸ساله... روز ۹اوت دستگیر شدند و روز دوشنبه علیه آنها به اتهام اقدام به‌عنوان مأموران (رژیم) ایران، نقض تحریم‌های آمریکا و توطئه، اعلام جرم شد.

... خانه قربانی و چمدان دوستدار به‌طور محرمانه مورد بازرسی قرار گرفت و مقامهای آمریکایی مکالمات آنها از طریق تلفنهای عمومی و در خودرویشان را ضبط کردند».

ارتباط پرونده مأموران دستگیرشده در آمریکا با پرونده توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین در فرانسه

واشنگتن‌پست می‌افزاید: «شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی در روز سه‌شنبه، متهمان را مأموران وزارت اطلاعات (رژیم) ایران توصیف کرد. این گروه این پرونده را با پرونده افرادی مرتبط دانست که باتهام توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین در فرانسه در ماه ژوئیه دستگیر شدند و همچنین (با پرونده) دو تن دیگر که در ماه مارس در آلبانی، به تروریسم علیه این گروه متهم شدند.
(شورای ملی مقاومت گفت:) « مقاومت ایران بار دیگر بر ضرورت مجازات و اخراج کلیه مأموران و جاسوسان وزارت اطلاعات و نیروی قدس و همه مأموران و مزدوران پیدا و پنهانی که توطئه‌های (این) رژیم را در آمریکا و اروپا به پیش می‌برند تأکید می‌کند».

هدف مأموران رژیم ایران نفوذ و به دست آوردن اطلاعات برای ضربه زدن به مجاهدین

در ادامهٔ گزارش واشینگتن پست آمده است: «بنا‌به اسناد مربوط به اتهام، دوستدار در ماه ژوئیه ۲۰۱۷به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات درباره اهدافی که دشمنان حکومت تهران به‌شمار می‌روند وارد ایالات متحده شد و با قربانی ارتباط برقرار کرد.
دادستانها صحبتهای فارسی قربانی را ترجمه کردند که وی در آن می‌گوید، در مجاهدین «نفوذ» کرده تا اطلاعات را در بسته‌های «هدف‌یابی» به تهران بفرستد؛ اطلاعاتی که به گفته ادارهٔ تحقیقات فدرال می‌تواند برای خنثی‌سازی، دستگیر کردن، عضوگیری، سوءاستفادهٔ سایبری علیه یک هدف و همچنین در «عملیات‌های دستگیری و قتل» به‌کار برود.

سفر قربانی مأمور رژیم به ایران برای حضور در یک بریفینگ حضوری

... دادستانها مظنون هستند که قربانی در اواخر ۲۰۱۷بعد از تحویل عکس‌های تظاهرات ۲۰سپتامبر ۲۰۱۷نیویورک علیه حکومت ایران، ۲۰۰۰دلار از دوستدار دریافت کرده است... ادارهٔ تحقیقات فدرال همچنین گفته است که قربانی به ایران سفر کرده تا در ماه مارس در آنجا یک «بریفینگ حضوری» انجام بدهد و درباره شیوه‌های مخفیانه به‌منظور دادن عکس‌هایی که از کنوانسیون ایران آزاد برای حقوق‌بشر در واشنگتن در چهار ماه می‌گرفته بود، صحبت کند».


مطالب مرتبط:


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر