کل نماهای صفحه

۲۳ خرداد ۱۳۹۵

سوزان رایس وهمسرش لابی ملاها هستند آنها با ایران تحت حاکمیت ملاها بدوبستانهای نفتی ومالی دارند

سوزان رایس وهمسرش لابی ملاها هستند آنها با ایران تحت حاکمیت ملاها بدوبستانهای نفتی ومالی دارند
"سوزان رایس" با "ایران" بده بستان مالی دارد
خانم رایس و همسرش حدود ۱۰۰ هزار دلار در شرکت "رویال داچ شل" سهام دارند که تا اوایل سال ۲۰۱۲ یکی از خریداران عمده نفت ایران بود. آنها همچنین رقمی بین ۱۵ تا ۵۰ هزار دلار در شرکت نفتی "انی" ایتالیا سهام دارند. شرکت انی ایتالیا نیز یکی ازخریداران عمده نفت ایران بود.

 در رابطه با لابی های سیاسی ومالی رژیم در آمریکا بیشتر بخوانید

سوزان رایس وهمسرش لابی ملاها هستند آنها با ایران تحت حاکمیت ملاها بدوبستانهای نفتی ومالی دارند

پایه‌های مالی-سیاسی لابی رژیم ایران در آمریکا (بخش سوم) میراث راکفلر حسن داعی 

پایه های مالی-سیاسی لابی رژیم ایران(بخش اول) 

لابی های رژیم در آمریکا بنیاد راکفلر، سفره گسترده ای برای همه دوستداران 

رژیم  ملایان

پایه‌های مالی-سیاسی لابی رژیم ایران(بخش دوم)حامیان اصلی

روزنامه واشنگتن پست امریکا نوشت خانم "سوزان رایس" (Susan Rice) نماینده امریکا در سازمان ملل و یکی از نامزدهای احتمالی برای کسب عنوان وزیر امور خارجه امریکا در کابینه دوم اوباما، در شرکت های طرف معامله با ایران سرمایه گذاری کرده است. 

به گزارش عصر ایران بر اساس گزارش این روزنامه امریکایی خانم رایس و همسرش حدود ۱۰۰ هزار دلار در شرکت "رویال داچ شل" سهام دارند که تا اوایل سال ۲۰۱۲ یکی از خریداران عمده نفت ایران بود. شرکت رویال داچ شل پس از دور جدید تحریم های امریکا و اتحادیه اروپا علیه صنایع نفت و گاز و بانک و بیمه ایران مرادوات نفتی خود با ایران را قطع کرد.

همچنین رایس و همسرش رقمی بین ۱۵ تا ۵۰ هزار دلار در شرکت نفتی "انی" ایتالیا سهام دارند. شرکت انی ایتالیا نیز یکی ازخریداران عمده نفت ایران بود که اعلام کرده است معاملات نفتی خود با ایران را قطع کرده اما این شرکت رقمی حدود۱ میلیارد دلار بابت خرید نفت ایران در گذشته به ایران بدهکار است که تحریم های مالی و بانکی آمریکا و اتحادیه اروپا مانع پرداخت این بدهی شرکت به ایران شده است.

سوزان رایس در کنار همسرش

خانم رایس هفته گذشته به منظور توضیح درباره حادثه حمله به کنسولگری امریکا در شهر بنغازی لیبی در ماه سپتامبر گذشته که منجر به مرگ سفیر آمریکا در لیبی شد، به سنا رفت و با چند تن از سناتورهای ارشد از جمله جان مک کین گفتگو کرد. 

سناتورها پس از این دیدار اعلام کردند که نه تنها ابهامات شان درباره حادثه حمله به کنسولگری در شهر بنغازی کاهش نیافته، بلکه ابهامات آنها با توضیحات خانم رایس بیشتر نیز شده است. 

عملکرد سوزان رایس در دوره ۴ سال گذشته که نماینده ایالات متحده امریکا در سازمان ملل بوده مورد انتقادات شدید بوده است. بسیاری از منتقدان جمهوریخواه و حتی دموکرات وی را بی تحرکی و اتخاذ مواضع انفعالی متهم می کنند. 

از نظر بسیاری از ناظران خانم رایس شانس اندکی برای احراز سمت وزارت خارجه امریکا دارد چرا که منتقدانی جدی در سنای آمریکا دارد. طبق قوانین امریکا سنای این کشور باید وزرای کابینه را مورد تایید قرار دهد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر