نیروهای گشت ساحلی بحرین، عملیات قاچاق ۸ محکوم تحت تعقیب را که به اتهام دست داشتن در اعمال تروریستی به زندان محکوم شده بودند، به شکست کشاندند. این افراد در تلاش بودند با استفاده از یک قایق به سمت ایران فرار کنند.
به گزارش العربیه به نقل از وزارت کشور بحرین، تحقیقات اولیه نشان از آن دارد که صادق مکی الجاسم (محکوم به ۱۰ سال زندان که به ایران فرار کرده) و صادق الحایکی (محکوم به حبس ابد که به ایران فرار کرده) برای این عملیات برنامه‌ریزی کرده‌اند.
در جزئیات خبر آمده که کشتی‌های گارد ساحلی، قایقی را در سواحل شمال بحرین رصد کرده که به فرمان ایست توجه نکرد. از این رو این قایق تحت تعقیب قرار گرفت، محاصره و توقیف شد. افرادی که در قایق حضور داشتند عبارتند از:
۱- حسن علی منصور، از سکنه بلاد قدیم، محکوم به ۱۰ سال زندان.
۲- حسین محمد حسین، از سکنه بنی جمره، محکوم به ۱۵ سال زندان.
۳- علی مهدی حسن، از سکنه بنی جمره، محکوم به ۱۰ سال حبس.
۴- مصطفی عبدالعزیز فتیل، از سکنه بنی جمره، تحت تعقیب.
۵- سید علاء میثم، از سکنه بلاد قدیم، محکوم به ۱۰ سال حبس.
۶- حسین علی حسن منصور، از سکنه بلاد قدیم، محکوم به ۱۰ سال حبس.
۷- محمد علی جعفر، از سکنه بنی جمره، محکوم به ۱۰ سال حبس.
۸- علی محمد صالح، از سکنه بنی جمره، محکوم به ۱۰ سال حبس.

علاوه بر آن، حسین عبدالله الصفار از سکنه بلاد قدیم صاحب قایق و معاونش محمود حمید المطوع از سکنه الجفیر نیز در قایق بودند.
در این قایق، کارت‌های شناسایی، مبالغ مالی، چند عدد تلفن همراه، لباس و یک دستگاه GPS نیز پیدا شد.
شایان ذکر است که ژنرال شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین، شنبه ریاست نشست عالی امنیتی را بر عهده گرفت تا در جریان جزئیات فرار ۱۷ زندانی از بازداشتگاه منطقه الحوض الجاف قرار گیرد. این افراد شامگاه جمعه فرار کردند.
وزارت کشور بحرین اعلام کرده که ۱۱ تن از این فراری‌ها و ۵ تن را که در برنامه‌ریزی برای عملیات فرار شرکت داشتند دستگیر کرده است.