کل نماهای صفحه

۲۹ خرداد ۱۳۹۵

ایران - واكنش رژيم به مشاور امنيت ملي آمريكا درمورد 8 اقدامات خطرناك رژيم و ادامه تحريم ها



سایت حکومتی الف روز پنجشنبه 27 خرداد نسبت به اظهارات مشاور امنیت ملی و وزارت خزانه‌داری آمریکا در مورد ادامه تحریمها علیه رژیم واکنش نشان داد و با عنوان ”صحبتهای مهم مغز متفکر قرارگاه تحریم آمریکا درباره ایران“ نسبت به ادامه تحریمها سوز و گداز کرد.

 این منبع نوشت: «به‌رغم این‌که ایران به همه تعهدات خود عمل کرده و تقریباً توان راهبردی هسته‌یی خود را از دست داده، اما طرف مقابل هم‌چنان از رفع واقعی تحریمها خودداری می‌کند… اکنون سخنان جان زارات، مشاور امنیت ملی و وزارت خزانه‌داری آمریکا در نشست کمیته بانکداری سنا ابعاد بیشتری از موضوع برجامهای بعدی را مشخص می‌کند. زارات در جلسه مورخ ۲۴ می ۲۰۱۶ تأکید کرد: ”مادامی که ایران به رفتارهای منطقه‌یی خود ادامه می‌دهد اجازه نمی‌دهیم تا به اقتصاد جهانی باز گردد. زارات رفتارهای خطرناک ایران را در ۸ مورد دسته‌بندی کرد“.

 ۱- تست مکرر موشکهای بالستیک

 ۲- تحرکات  قاسم سلیمانی  فرمانده سپاه قدس ایران در منطقه از روسیه تا سوریه و یمن

 ۳- نقش محوری ایران در تأمین مالی حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان شیعه عراق و شیعیان حوثی یمن

 ۴- حضور مستشاری نظامی ایران در سوریه و عراق

 ۵- استمرار نقض حقوق‌بشر و نرمهای دموکراسی در ایران

 ۶- بازداشت برخی اشخاص آمریکایی

 ۷- دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا و انتشار تصاویر آن

 ۸- تقویت مستمر توان سایبری ایران و حملات آن به آمریکا.

 به گزارش سایت الف: «زارات معتقد است ریسکهای واقعی برای فعالان اقتصادی بین‌المللی در تعامل با ایران وجود دارد که از ماهیت ساختار حکومت ایران و کنترل آن بر اقتصاد و تحرکات تهدید کننده آن و همچنین تحریمهای باقیمانده ایران منشأ می‌گیرد. وی در این رابطه تصریح می‌کند: آمریکا بانکهای ایران را به‌خاطر تأمین مالی برنامه هسته‌ای، تأمین مالی تروریسم، ضعف در کنترلهای ضد پولشویی و همچنین ماهیت حکومت ایران تحریم کرد. اکنون هم تحریمها ادامه دارد و دسترسی به حساب بانکی، خط اعتباری و روابط کارگزاری برای ایران وجود ندارد. همانند گذشته وزارت خزانه‌داری در مذاکره و تماس مستقیم با بانکهای خارجی هشدار داد که از آنجا که پشت صحنه و ذینفع در تراکنشهای بانکی و تعاملات اقتصادی در تهران معلوم نیست، احتمال دارد منافع به سپاه برسد و لذا باید از ارتباط با ایران پرهیز شود. آیا بانکهای خارجی می‌توانند تضمین دهند که چه کسی پشت صحنه در قراردادهای ایران است؟ ریسک تعامل با ایران در دوره پسابرجام تغییری نکرده است!

بانک مرکزی و بانکهای ایران هم‌چنان در لیست منطقه پولشویی ماده ۳۱۱ قانون پاتریوت آمریکا هستند. ایران هم‌چنان به همراه کره شمالی در لیست پرریسک‌ترین کشورهای فتف (FATF) قرار دارند. بیانیه ۱۹ فوریه فتف تصریح می‌کند که ایران دارای ریسک تأمین مالی تروریسم است و نظام مالی کشورها را تهدید می‌کند».

 زارات در ادامه خواستار تشدید تحریمهای غیرهسته‌یی علیه ایران می‌شود: «اکنون شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد لازم است به عقب برگردیم و در برابر تهدیدات رو به افزایش ایران، آمریکا باید رفتار تهاجمی خود برای فشار مالی بر سپاه و نهادهای هدف را افزایش دهد. بسیار اهمیت دارد که مسئولان خزانه‌داری و دولت آمریکا با شدت تحریمهای غیرهسته‌ ای را پیگیری و اعمال کنند. آمریکا باید با استمرار استفاده از سلاح تحریم ایران را مجبور سازد تا همان‌گونه که پای میز مذاکره آمد در دیگر مسائل و رفتارهای بین‌المللی و نقش ایرانیها در جهان هم تصمیمات سخت بگیرد. اگر تحریمهای بعدی آمریکا مبتنی بر داده و اطلاعات باشد و به‌طور معتبری قابل توضیح باشد آنگاه مقررات تحریمهای آمریکا در نرم جهانی مورد پذیرش و اجرا و اثرگذاری قرار خواهد گرفت. اقتصاد ایران به‌دلیل تحریمها و همچنین کاهش قیمت نفت کاملاً تضعیف شده است. گرچه برجام محقق شده اما سایر اقدامات ایران ادامه دارد و سایر تحریمها هم ادامه باید یابد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر