کل نماهای صفحه

۶ تیر ۱۳۹۵

شهادت خالد عیسی قهرمان سوری وفعال مطبوعاتی در سوریه + عکس

شهادت خالد عیسی فعال مطبوعاتی در سوریه + عکس

اورینت وابسته به اپوزیسیون سوریه روز شنبه 5تیر گزارش داد: خالد عیسی فعال مطبوعاتی جمعه شب در یکی از بیمارستانهای ترکیه شهید شد» .
 

خالد عیسی به همراه یک فعال دیگر مطبوعاتی هادی العبدالله توسط بسته انفجاری در حلب مجروح و هشت روز در حالت کما به‌سر می‌برد.
 

به‌رغم تلاشهای گسترده برای انتقال این دو فعال مطبوعاتی، به آلمان برای معالجه، اما ویزا بسیار دیر دریافت شد و موفق نشدند وی را به آلمان منتقل کنند.
 

خاطر نشان می‌شود خالد عیسی (24ساله) متولد شهر کفر نبل در جبل الزاویه در حومه ادلب بود. وی از جمله برجسته‌ترین فعالان سوری به همراه هادی العبدالله به‌عنوان فیلم‌بردار و عکاس صحنه به‌شمار می‌رفت.
 

خالد عیسی حوادث میدانی بسیاری، از مناطق خطرناک سوریه به‌خصوص در استانهای ”ادلب و حلب“ را پوشش می‌داد» . وی اولین سوری بود که در قیام دموکراتیک سال 90 علیه رژیم جنایتکار بشار اسد در حلب به خیابان آمد.
 

شهید خالد عیسی و هادی العبدالله گزارشهای زیادی از صحنه‌های جنایت رژیم جنایتکار اسد در حلب، برای سیمای آزادی ارسال می‌کردند.
 


«سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان روز پنجشنبه سوم تیر 95 گفت خالد عیسی فعال معروف سوری که در این ماه بر اثر انفجار بمب در حلب به‌شدت مجروح شده است را برای معالجه به آلمان منتقل خواهد کرد» .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر