کل نماهای صفحه

۱۶ خرداد ۱۳۹۵

سوریه: اسارت شماری از نظامیان ایرانی در حلب توسط جیش‌الفتح



به گزارش العربیه گزارش‌های خبری، خبر از تلفات سنگین نیروهای دولتی سوریه و متحدانشان در حومه جنوبی حلب و به اسارت گرفتن دستکم ۱۵ تن توسط مخالفان مسلح ازجمله چند نظامی ایرانی خبر می‌دهند.
درگیری‌ها در حومه جنوبی حلب میان ائتلاف جیش الفتح از یک‌سو و نیروهای دولتی سوریه و متحدانشان از سوی دیگر، شدت گرفته است.
نیروهای جیش الفتح با پیشروی سریع، تلفات بزرگ جانی و تسلیحاتی به نیروهای دولتی تحمیل کردند. آن‌ها همچنین اتاق عملیات نظام اسد را در منطقه شیخ یوسف در شرق حلب منهدم کرده و فرماندهان آن را کشتند.
از سویی شبکه خبری الشام به نقل از فعالان میدانی گزارش داده است که منطقه التله، شاهد هفت انفجار بود. این منطقه در حومه شرق حلب واقع است و یکی از مراکز حیاتی برای نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان همراهش به شمار می‌آید.
در همین راستا، درگیری‌های شدید میان نیروهای جیش الفتح از یک‌سو و نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان متحدشان در حومه جنوب حلب ادامه یافت. این درگیری‌ها در روز شنبه ۴ ژوئن در اطراف شهرک خلصه متمرکز شد. در دو انفجاری که نیروهای جیش الفتح انجام دادند، ده‌ها تن از نیروهای دولتی و متحدانشان، کشته و زخمی شدند.
خبرگزاری مسار پرس نزدیک به مخالفان گزارش داده است که درگیری‌ها حدود هفتاد کشته از میان نیروهای دولتی و متحدانشان بر جای گذاشت. همچنین ۱۵ تن به اسارت گرفته شدند که جنگجویانی از ایران و عراق، در میان آن‌ها هستند.
روز پنجشنبه، نیروهای ائتلاف جیش الفتح که گروه النصره شاخه القاعده در سوریه بخشی از آن است، حمله‌ای ناگهانی به مواضع نیروهای دولتی در حومه جنوبی حلب آغاز کردند که طی آن موفق شدند روستاهای القلعجیه و معراته، شهرک الحمیره و منطقه الساتر را به کنترل خود درآوردند. آن‌ها همچنین انبارهای اسلحه شهرک خان طومان، تپه المحرقات، بلندی‌های القراصی و پایگاه گردان پدافند هوایی در محوطه خان طومان را از کنترل نیروهای دولتی خارج کردند.
نیروهای دولتی سوریه با حمله هوایی به مناطق مختلف تحت کنترل مخالفان در حلب و اطراف آن، به این حملات پاسخ می‌گویند.
ماه گذشته ائتلاف جیش الفتح حمله‌ای بزرگ به شهر خان طومان انجام داد که باعث کشته شدن شمار زیادی از نیروهای دولتی سوریه، نیروهای سپاه پاسداران ایران و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان شد. از آن هنگام خان طومان در کنترل جیش الفتح قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر