کل نماهای صفحه

۲۴ مرداد ۱۳۹۷

بن‌بست نظام به‌رغم انکار خامنه‌ای

بن‌بست نظام به‌رغم انکار خامنه‌ای


بن‌بست نظام
بن‌بست نظام

خامنه‌ای روز ۲۲مرداد بعد از مدتها سکوت به صحنه آمد و درباره موضوعات مختلفی از قیام که آن را حوادث مرداد می‌نامید، سقوط آزاد ارزش پول ملی، فساد و اختلاس عظیمی که طی مدتی کوتاه ۱۸میلیارد دلار را به جیب غارتگران و مفسدان ریخته است و از فشارهای زیاد بر دوش مردم و... صحبت کرد.
اما با وجود این اعتراف‌ها مدعی شد که نظام دچار هیچ بن‌بستی نیست و مشکلات هم راه‌حل دارد و هر کس که بگوید به بن‌بست رسیده یا جاهل است یا حرف او خائنانه است.
او در عین‌حال که تقصیرها را به گردن دولت روحانی می‌انداخت از این دولت حمایت کرد و گفت هر کس از برکناری دولت حرف بزند، در نقشه دشمن کار می‌کند.
درباره بحران خارجی هم گفت که نه جنگ می‌شود و نه ما مذاکره می‌کنیم و خلاصه این‌که بن‌بست اقتصادی و اجتماعی را منکر شد.
علی خامنه‌ای در زمینه انکار بن‌بست رژیمش گفت: «دشمن می‌خواهد القا کند که کشور دچار بن‌بست است. حرف من این است: من می‌گویم در کشور هیچ بن‌بستی وجود ندارد؛ در همین زمینه‌ٔ اقتصادی، هیچ بن‌بستی وجود ندارد. این‌جور نیست که راه‌‌حل نباشد؛ نخیر، مشکلات کشور، مشکلات اقتصاد، شناخته‌شده است، راه‌حل‌ها هم شناخته‌شده است. کننده‌ها باید ان‌شاءالله همّت کنند». او کسانی را که می‌گویند نظام دچار بن‌بست است خائن و یا جاهل نامید.
ادعای خامنه‌ای در حالی است که کمتر کسی از ایادی و مهره‌ها و رسانه حکومتی وجود دارد که در اظهارات خود از ناامیدی سخن نگوید و از کلمه بن‌بست برای توصیف وضعیت رژیم در هر زمینه‌یی استفاده نکند.
یک نمونه که می‌تواند تا حدودی وضعیت درونی را منعکس کند، اظهارات دبیرکل اتاق صنعت و معدن است که طی یک مصاحبه تلویزیونی به بن‌بست و درهم‌ریختگی اوضاع درونی رژیم اعتراف می‌کند و به سردمداران و مهر‌ه‌های حکومتی توصیه می‌کند: «طوری نشده چیزی نشده ما کشوری هستیم یک آقای ترامپ اضافه خوان از این کار رفته بیرون چه اتفاقی افتاده که همه افتادند به جان همدیگه، می‌دانید مشکل اینه مشکل ما اصلاً مشکل خارجی نیست اصلاً و ابداً مشکل ناهمآهنگی است. توصیه‌ام به مسئولان این است این‌قدر هول نشوند طوری نشده است همه افتادند به جان همدیگر، همدیگر را لو می‌دهند. یک دقیقه دست نگه دارند، همدیگر را اگر می‌خواهند از همدیگر شکایت و گله‌ای دارند جایش توی قوه قضاییه هست، جایش پشت تریبون مجلس نیست طوری نشده است آن کسانی که باید به ما آرامش بدهند خیلی ترسیده‌اند».(تلویزیون شبکه ۲ – ۲۰مرداد ۹۷)
سؤال این است که اگر مشکل آمریکا و تهدیدهای آمریکا نیست که خود خامنه‌ای هم این را تأکید کرد و گفت جنگ نمی‌شود، پس هراس سردمداران حاکمیت آخوندی که این طور هول کرده و به جان هم افتاده‌اند و همدیگر را پشت تریبون مجلس لو می‌دهند، از چی و از کیست؟
جواب را خود خامنه‌ای در اظهاراتش با تمام تلاشی که می‌کرد از قیام مردم ذکری به میان نیاورد، تحت عنوان «حوادث مرداد» در کنار قیام دیماه اعتراف کرد و گفت: «چند سال زحمت کشیدنِ آنها را برای ایجاد آن حادثه، ملّت ایران در ظرف چند روز از بین برد. -یعنی سال ۹۷، یعنی امسال- دوباره همان حوادث را راه‌بیاندازیم. همین مرداد بود، همین قضایای چند روز قبل از اینِ مرداد که چند جا چند نفری جمع شدند یک شعاری دادند. دارند پول خرج می‌کنند، زحمت می‌کشند برای این‌که یک حادثه درست کنند، این‌جوری از آب درمی‌آید».
آن هراسی که سردمداران حاکمیت این‌گونه به جان هم انداخته و خامنه‌ای با ترس و احتیاط بسیار به آن اشاره می‌کرد، سردژخیم قضاییه آخوند آملی لاریجانی و سخنگوی قوه قضاییه در جلسه مقامات قضاییه رژیم و آخوند دژخیم اژه‌ای در نشست خبری خود، به صراحت بیان کردند. در این رابطه آخوند صادق لاریجانی گفت: «نباید با پروژه‌ای همراه شد که دشمن در حال پیش‌بردن آن به کمک مزدورانی است که سالهاست از آنان پذیرایی کرده و آنها را برای اقدام علیه ملت ما در چنین روزهایی آماده کرده است».(خبرگزاری فارس ۲۲مرداد ۹۷)
واقعیت این است که هراس اصلی خامنه‌ای از قیام و بن‌بست و بحران بی‌راه‌حلی است، اما تلاش دارد این هراس را در زیر این ادعای پوچ که بن‌بستی وجود ندارد و ادعاهای پوشالی دیگر، لاپوشانی کند.
در زمینه بن‌بستی که در تمامی زمینه‌ها حاکمیت آخوندی در آن گرفتار شده است تکرار واژه بن‌بست در سخنرانی خامنه‌ای اتفاقاً بیانگر این واقعیت است که حکومتش در بن‌بست تمام‌عیار در این زمینه‌ها است.
زیرا اگر بن‌بستی در کار نباشد نیازی به این همه انکار کردن آن توسط ولی‌فقیه ارتجاع نداشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر