کل نماهای صفحه

۳ اسفند ۱۳۹۵

آیا رژیم ایران و آمریکا به سوی یک رویارویی پیش می‌روند؟- چرا روحانی به مسکو میرود

آیا رژیم ایران و آمریکا به سوی یک رویارویی پیش می‌روند؟- چرا روحانی به مسکو میرود




به گزارش آفتاب‌‌ نیوز، شبکه خبری «بی بی سی» با طرح این پرسش که آیا حکومت ایران و آمریکا به سوی یک رویارویی تازه پیش می‌روند؟، می‌نویسد: سه هفته پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا، او رژیم ایران را تهدید شماره یک جهان خوانده است.
یک عضو مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه دنور می‌گوید: من تردید دارم که ترامپ خود توافق هسته‌ای را لغو کند؛ او می‌خواهد به قدری بر حکومت ایران فشار آورد که خود آنها زیر برجام بزنند و جامعه بین‌المللی آمریکا را مقصر نداند. ترامپ امیدوار است که بتواند این سناریو را اجرایی نماید.
یک پژوهشگر خاورمیانه نیز در این‌باره می‌گوید که بزرگترین هراس رژیم تهران آن است که ترامپ درصدد آن براید تا روسیه را از حکومت ایران دور کند و فضا برای همکاری روسیه و آمریکا در سوریه و در سرتاسر خارومیانه فراهم شود.
این در حالیست که معاون اول روحانی امروز سه شنبه از سفر قریب الوقوع وی به مسکو خبر داده است.

۱ نظر:

  1. قبل از هر چيز مهم اين است كه فهم كنيم با رفتن اوباما دوران طلايي براي رژيم ايران تمام شده است. اين هم مسجل است كه آمريكاي ترامپ توسعه طلبي رژيم ايران را ديگر تحمل نخواهد كرد زيرا كه تهديد آن خيلي فراتر از منطقه به همه جهان تسري پيدا كرده است. اولين گام جدي در اين رابطه علاوه بر تحريمها ليست گذاري سپاه پاسداران به عنوان اهرم اصلي پيشبرد خطوط رژيم ايران مي باشد

    پاسخحذف