کل نماهای صفحه

۱۰ دی ۱۳۹۵

طرح پیش‌نویس روسیه در شورای امنیت در حمایت از آتش‌بس در سوریه

طرح پیش‌نویس روسیه در شورای امنیت در حمایت از آتش‌بس در سوریه



دبی-العربیه.نت، فارسی
ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل، روز جمعه از توزیع طرح پیش‌نویس کشورش در شورای امنیت برای حمایت از توقف آتش‌بس در سوریه خبر داد. وی ابراز امیداوری کرد که شورای امنیت روز شنبه (فردا) این پیش‌نویس را تصویب کند.
چورکین با اشاره به امضای توافق آتش‌بس از سوی هفت گروه مسلح مخالف اسد، پیش‌بینی کرد که سازمان ملل روسیه را در زمینه‌سازی برای انجام گفت‌وگوهای آستانه چایتخت قزاقستان کمک کند.
آتش‌بس اعلام شده، نیمه شب پنج‌شنبه-جمعه، به وقت محلی سوریه به اجرا درآمد. این آتش‌بش به رغم برخی نقض‌ها همچنان برقرار است.
ساعاتی پس از برقراری آتش‌بس، دیده‌بان حقوق بشر سوریه از درگیری میان مخالفان و نیروهای رژیم خبر داد، اما تاکید کرد که به رغم نقض‌ها در دو استان حماه و ادلب، آتش‌بس در دیگر مناطق سوریه همچنان ادامه دارد.
در همین حال، کمیته‌های هماهنگی سوریه اعلام کردند که هلی‌کوپترهای رژیم روز جمعه، منطقه وادری بردی در شمال غرب دمشق را با 12 بمب بشکه‌ای هدف قرار دادند.
از سوی دیگر، شبکه «شام» اعلام کرد که شبه‌نظامیان وابسته به ایران، با توپخانه حلب جنوبی را گلوله باران کردند. منابع مخالفان سوری روز پنج‌شنبه امضای توافق آتش‌بس فراگیر در سوریه را تایید کردند.
اسامه ابو زید، مشاور قانونی ارتش آزاد و عضو هیات مذاکره‌کننده مخالفان سوری، در یک کنفرانس خبری در آنکارا گفت که توافق آتش‌بس فراگیر شامل تمامی گروه‌های سوری می‌شود اما وی گفت «یگان‌های حمایت خلق» و «داعش» مستثنا هستند.
این در حالی است که ترکیه گفته که این توافق شامل گروه‌هایی که در فهرست تروریسم سازمان قرار دارند، نمی‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر