کل نماهای صفحه

۱۳ آذر ۱۳۹۵

فیلم - بی بی سی بلندگوی تبلیغاتی وحامی خامنه ای ،پاسداران وبشار اسد که مردم خودرا محاصره وبمباران میکند

بی بی سی بلندگوی تبلیغاتی وحامی خامنه ای ،پاسداران وبشار اسد که مردم خودرا محاصره وبمباران میکند
ساکنان حلب شرقی در رسانه‌های فارسی زبان
سامانتا پاور، نماینده آمریکا در جلسه شورای امنیت:
«آیا روس‌ها و دولت سوریه از ما انتظار دارند باور کنیم غیرنظامیانی که قحطی داده شده‌اند و از ماه ژوئیه به این طرف یک لقمه غذا دریافت نکرده‌اند، با بمب‌های بشکه‌ای بمباران شده‌اند، با خمپاره هدف قرار گرفته‌اند، تحت حمله تک‌تیراندازان واقع شده‌اند و [در اعلامیه‌های پرتاب‌شده روی شهر] تهدید به نابودی شده‌اند، از ملاقات با کسانی که این فجایع را بر سرشان آورده‌اند به عنوان نجات‌دهندگانشان خوشح...ال هستند؟ اینطور است؟ اینگونه است که هرکدام از ما در موقعیت مشابه احساس میکنیم و عمل می‌کنیم؟»(سخنرانی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، دیروز ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ https://goo.gl/FvTlc7)
در همان حال که رسانه‌های جهان از تصاویر منتشره توسط دستگاه تبلیغات جنگ ائتلاف ایران-اسد-روسیه در «پذیرائی» از ساکنان «متشکر» حلب شرقی پر شده است، دقت در نحوه انعکاس اخبار نشان می‌دهد که به چه نحو این ائتلاف توانسته است با بهره‌گیری از ضعف و وحشت ساکنان درمانده از آینده‌ی نامعلوم در چنگ مهاجمان، روایت تبلیغاتی خود را ارائه داده و رسانه‌های بین‌المللی را در جهت پخش آن و پیشبرد مقاصد خود به کار گیرد.
فیلم زیر مقایسه یک گزارش تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی (از ابتدا تا ثانیه ۲۵) و گزارش تلویزیون ایران (از ثانیه ۲۵ به بعد) را از رخداد اخیر حلب نشان می‌دهد. بدینگونه مشاهده می‌شود که چگونه با عدم اعمال مکانیزم اعتباریابی و صحت‌سنجی، گزارش یک رسانه بین‌المللی با گزارش تلویزیون دولتی کشوری که در کشتار و محاصره‌ی ماه‌های اخیر ساکنان حلب شرقی مشارکت داشته و در جهت پیشبرد مقاصد جنگی قوای مهاجم کار می‌کند مشابه شده‌اند.
به گونه‌ای که با حذف آرم شبکه‌ از زیر فیلم‌ها، دشوار بتوان حدس زد کدام گزارش محصول یک دستگاه تبلیغات جنگ و کدام گزارش محصول کار رسانه‌ای بین‌المللی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر