کل نماهای صفحه

۴ بهمن ۱۳۹۴

خامنه ای بازنده برجام - یک كفن و دفن پروژة اتمي رژيم بود كه البته با لبخند انجام شد.

نتيجه برجام چه شد؟
فاطمه رمضانی
بعد از گزارش مديركل آژانس؛ متعاقب آن بيانيه اي توسط ظريف و خانم موگريني در وين قرائت شد و همچنين جان كري وزيرامور خارجه آمريكا نكاتي گفت؛ حال سوال اين است كه پس از اين همه كشمكش در مذاكرات، آيا ماجراي برجام مهر پايان خورده است؟

 آيا اين ماجرا تمام شده است؟
پذيرش برجام از طرف رژيم آخوندي و اجراي شتابزده آن كه درواقع نقض خط قرمزها و دستورالعملهاي اعلام شده از طرف خامنه اي بود،بيش از هر چيز از وضعيت انفجاري جامعه ايران به ويژه در آستانه نمايش انتخابات مجلس ارتجاع و خبرگان آخوندي خبر مي دهد . 

همچنين نشان دهنده آثار فرساينده تحريمها و نگراني از اعمال تحريمهاي بيشتر از سوي كنگره آمريكا براي رژيم است .
 با اين توافق دفتر تاريخچة رژيم يك ورق اساسي خورد؛ در واقع اين كفن و دفن پروژة اتمي رژيم بود كه البته با لبخند انجام شد.
 به اين تحول بايد شكستهاي پي در پي رژيم در سوريه رانيز اضافه كرد كه بحران درونی رژيم را عميقتر كرده و بيخود نيست كه همزمان با اجراي برجام ،رژيم براي افزايش جو رعب و وحشت ،روند اعدامهاي جنايتكارانه را تشديد كرده و تنها در دو هفته اول سال ميلادي 53 زنداني را اعدام كرده است.
سئوال اين است كه آيا پذيرش برجام به معني پايان جنگ براي رژيم است ؟ پاسخ اين است كه جنگ هژموني در داخل رژيم و جنگ و جدال رژيم با جامعة بين المللي نه تنها پايان نيافته بلكه جنگهاي شديدتري در هر دو زمينه در چشم انداز است. بايد گفت كه يك مرحله تمام شد و يك مرحلة جديد شروع ميشود.واقعيت اين است كه آنچه واقع شد يك تحول استراتژيك است. همچنانكه روحاني در سخنراني خودش در مجلس ارتجاع، اين تحول را«يك حركت ملي» و «پيروزي بزرگ ملت ايران در پيچيده‌ترين پرونده سياسي تاريخ معاصر» توصيف كرد و متقابلا «روزنامة وطن امروز» وابسته به باند ولي فقيه نيز «توافق برجام را «زيرساخت نرم‌افزاری» برای تغيير نرم» نظام توصيف كرد. اما از نظر مقاومت ايران كه دست خطرناكترين ،ضدبشري ترين ديكتاتوري تاريخ معاصر را از بمب اتمي كوتاه كرده و زهر هسته يي را به كام ولي فقيه ارتجاع ريخته است ، تحول موجود اگر چه نسبت به آنچه كه مي بايد مي بود ناقص است و احتمالاً در مراحل بعدي تكميل ميشود، اما به هر حال يك عقب نشيني استراتژيك است كه بر رژيم آخوندي تحميل شده است ؛ چرا كه بر اثر آن، يكي از پايه هاي استراتژيك رژيم كه دستيابي به سلاح اتمي بود و آن را تضمين بقاي خودش ميدانست، فرو ريخت كه اين قطعاً پيامدهاي استراتژيك خودش را دارد و روند فروپاشي كل رژيم را تسريع ميكند.
سئوال ديگر اين است كه آيا آزاد شدن اين پول ها به معناي بهبود وضعيت اقتصادي جامعه ايران است ؟ البته كه نه، بايد توجه كرد ميزان پولي كه از سرمايه هاي بلوكه شدة ايران آزاد ميشود به گفتة عراقچي تنها 8% از كل تحريمهاست ؛ چرا كه اكثر پولها به وسيلة رژيم پيشخور شده است .همچنين كارشناسان خود نظام گفته اند كه از 150ميليارد پول بلوكه شده فقط 30ميليارد آن به حكومت ايران مي رسد و اين در حالي است كه چندين برابر اين مبلغ نيز بدهي دولت به بانك مركزي است يعني در يك كلام نه تنها «هيچ» پولي به ملت نمي رسد بلكه روحاني با ارائه بودجه 300 ميلياردي سال 95 به صراحت گفته است كه فقط 25درصد آن از فروش نفت تامين مي شود و بقيه را بايد به صورت ماليات و ... از حلقوم اين ملت بيرون ميكشد!
ضمن اين كه همين پول ها در اساس در خدمت سياستهاي سركوبگرانه و صدور بنيادگرايي و تروريسم و جنگ افروزي و بخصوص كشتار مردم سوريه قرار مي گيرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر