کل نماهای صفحه

۱۵ دی ۱۳۹۴

خامنه ای وجنگ هژمونی - آزمون بهانه رد صلاحیت؟ وتکذیبیه نوه خمینی در رابطه با انصراف

خامنه ای وجنگ هژمونی - آزمون بهانه رد صلاحیت؟ وتکذیبیه نوه خمینی در رابطه با انصراف

حسن خمینی از نزدیکان هاشمی رفسنجانی محسوب می‌شود
تکذیب انصراف حسن خمینی
نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان عدم شرکت در آزمون را به معنای انصراف دانسته و می‌گوید: «براساس ضوابط اعلام شده، شرکت نکردن در آزمون ابزار لازم برای احراز شرایط علمی را از فقها می‌گیرد و این داوطلبان دیگر نمی‌توانند بقیه فرآیند انتخاباتی را طی کنند.»
حسن خمینی از نزدیکان هاشمی رفسنجانی محسوب می‌شود
منبع نزدیک به حسن خمینی به ایرنا گفته که او از نامزدی انتخابات مجلس خبرگان انصراف نداده و "هرگونه خبر دیگری بر خلاف آنچه تاکنون اعلام شده قویا تکذیب می‌شود".
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ابراهیمیان در عین حال گفت: «از مجموع اطلاعیه‌ای که فقهای شورای نگهبان منتشر کرده‌اند و فرمایش بزرگانی مانند آیت‌الله مومن چنین بر می‌آید که اولا به موجب قانون احراز نهایی شرایط به عهده فقهاست و ثانیا اینکه استثنائا افرادی به علت اقتدار علمی‌شان شرط اجتهاد در آنان بدون حضور در آزمون احراز شود ممکن است.»

بیشتر بخوانید: توهین به رفسنجانی و هشدار درباره "فتنه ۹۴"

آزمون بهانه رد صلاحیت؟

از روز ثبت‌نام حسن خمینی، که گفته می‌شود به توصیه اکبر هاشمی رفسنجانی انجام شد، اصول‌گرایان تندرو کارزار گسترده‌ای علیه او و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام راه‌انداخته‌اند که همچنان ادامه دارد.

"رجا نیوز"، پایگاه رسانه‌ای گروه افراطی جبهه پایداری به نقل از "راه دانا" نوشت، حسن خمینی از شورای نگهبان خواسته برای او آزمون "انفرادی و اختصاصی" برگزار کنند.

عدم شرکت در آزمون اجتهاد می‌تواند بهانه‌ای برای رد صلاحیت چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان و کسانی باشد که متهم به همراهی با رفسنجانی برای تدارک "فتنه ۹۴" می‌شوند.

"فتنه" اصطلاحی است که اقتدارگرایان برای جنبش اعتراضی به نتایج اعلام شده انتخابات سال ۸۸ به کار می‌برند.

محمود امجد در واکنش به سرکوب معترضان انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری کلاس درس اخلاق خود در تهران را تعطیل کرد و از تیرماه ۹۰ برای دو سال ایران را به عنوان "اعتراض به وضع موجود" ترک کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر